Az 508 RXH egy olyan kategóriában indul, ahol eddig elég gyér volt a mezőny. Az Audi Allroad Quattrón kívül csak a Volvo XC70 és a Subaru Outback készül hasonló recept alapján, de a Peugeot egy kicsit más, mint a többiek.
Valamikor szükségmegoldásként kezdtek ilyen telekre járós luxuskombikat készíteni: kezdtek divatba jönni a hobbiterepjárók, de az Audinak, a Subarunak, a Volvónak nem volt ilyenje, hát megemelték a legnagyobb kombijukat, tettek alá összkerék-hajtást és terepjárónak kezdték becézgetni, hátha mások is beveszik. Mostanra azonban kicsi, de stabil kis piac alakult ezekből, amelyre a Peugeot is szeretne belépni az 508 kombi különleges változatával. A Peugeot azonban nem követte a bevált receptet, részint mert az 508-asban nincs hely rendes összkerék-hajtásnak, részben mert a fogyasztáscsökkenés hamarosan a gyártók bőrére megy. Így az RXH a HYbrid4 fantázianevű rendszert kapja, amely két motorral valósítja meg az összkerék-hajtást.
A rendszert ismerjük már - a 3008-asban is előfordul, és persze egy rakás korábbi tanulmányautóban. A lényeg, hogy egy kétliteres HDi dízel hajtja az első kerekeket, a hátsókat meg egy villanymotor, de csak ha szükséges - egyébként fékezésnél ugyanez a villamos gép tölt vissza némi energiát az akkukba. A 200 lóerős összteljesítmény és a 4,2 literes fogyasztás 100 kilométeren, vegyes ciklusban elég jól hangzik, még akkor is, ha biztos, hogy mindkét előnyt egyszerre nem élvezhetjük. Az RXH azonban nem csak a vásárlók igényei miatt kulcsfontosságú, hanem azért is, mert az ilyen, 109 g/km szén-dioxidot eregető gépekkel a Peugeot a kötelező határérték alá húzhatja a flottaátlagot, így távolabb kerülhet az EU által beígért kőkemény bírságok fenyegetésétől.
A Peugeot azt mondja, hosszabb távon szeretne a Volkswagen és a hasonló márkák stílusosabb, ugyanakkor olcsóbb alternatívájává válni, és az 508-as, amelyet az őszi Frankfurti Autószalonon mutatnak be élőben, egy újabb lépés ezen az úton.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
