Az 508 RXH egy olyan kategóriában indul, ahol eddig elég gyér volt a mezőny. Az Audi Allroad Quattrón kívül csak a Volvo XC70 és a Subaru Outback készül hasonló recept alapján, de a Peugeot egy kicsit más, mint a többiek.
Valamikor szükségmegoldásként kezdtek ilyen telekre járós luxuskombikat készíteni: kezdtek divatba jönni a hobbiterepjárók, de az Audinak, a Subarunak, a Volvónak nem volt ilyenje, hát megemelték a legnagyobb kombijukat, tettek alá összkerék-hajtást és terepjárónak kezdték becézgetni, hátha mások is beveszik. Mostanra azonban kicsi, de stabil kis piac alakult ezekből, amelyre a Peugeot is szeretne belépni az 508 kombi különleges változatával. A Peugeot azonban nem követte a bevált receptet, részint mert az 508-asban nincs hely rendes összkerék-hajtásnak, részben mert a fogyasztáscsökkenés hamarosan a gyártók bőrére megy. Így az RXH a HYbrid4 fantázianevű rendszert kapja, amely két motorral valósítja meg az összkerék-hajtást.
A rendszert ismerjük már - a 3008-asban is előfordul, és persze egy rakás korábbi tanulmányautóban. A lényeg, hogy egy kétliteres HDi dízel hajtja az első kerekeket, a hátsókat meg egy villanymotor, de csak ha szükséges - egyébként fékezésnél ugyanez a villamos gép tölt vissza némi energiát az akkukba. A 200 lóerős összteljesítmény és a 4,2 literes fogyasztás 100 kilométeren, vegyes ciklusban elég jól hangzik, még akkor is, ha biztos, hogy mindkét előnyt egyszerre nem élvezhetjük. Az RXH azonban nem csak a vásárlók igényei miatt kulcsfontosságú, hanem azért is, mert az ilyen, 109 g/km szén-dioxidot eregető gépekkel a Peugeot a kötelező határérték alá húzhatja a flottaátlagot, így távolabb kerülhet az EU által beígért kőkemény bírságok fenyegetésétől.
A Peugeot azt mondja, hosszabb távon szeretne a Volkswagen és a hasonló márkák stílusosabb, ugyanakkor olcsóbb alternatívájává válni, és az 508-as, amelyet az őszi Frankfurti Autószalonon mutatnak be élőben, egy újabb lépés ezen az úton.