A múlt héten Debrecenben járt, most pedig Pécsett próbálhatja ki a helyi közlekedési vállalat a Volvo dízel-elektromos autóbuszát, amely környezetkímélőbb és takarékosabb, mint hagyományos társai.
A hibrid hajtás hasznát a személyautók esetében még meg lehet kérdőjelezni - különösen ha több száz lóerős, méregdrága és nagy fogyasztású luxusautókban bukkan fel - de az az érzésünk, a helyi autóbusz-közlekedésben kétségtelen a haszna. A villanymotor ugyanis épp a legjobb pillanatokban, induláskor váltja ki a dízelmotort, amelynek így esélye sincs iszonyú hangzavar kíséretében koromfelhőbe burkolni a következő járatra várakozókat a megállókban. A Volvo 7700 Hybrid, amelyet a gyártó Lengyelországból küldött Magyarországra, hogy itt is kipróbálhassák, olyan hajtásrendszerrel készül, ahol 20 km/h-s sebességig csak a villanymotor hajt, és csak e felett kapcsolódik be a dízelmotor, lassításnál pedig visszatáplálja a mozgási energia egy részét az akkumulátorokba. A hibrid busz nem csak alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást ígér, de a környezet zajterhelését is jelentősen csökkenti.
Az persze kérdéses, hogy Magyarország közlekedési vállalatai hajlandók lesznek-e beruházni a drágább, csúcstechnikát képviselő hibrid buszokra, pedig ha valami, egy ilyen típusú fejlesztés biztosan javítana az utasok, és a többi városlakó életminőségén.