A Nano dízelmotoros változatának piacra dobását tervezi a Tata Motors. A takarékosabb változatot a januári Delhi Auto Expo alatt mutatnák be.
Az után, hogy nemrég bejelentették az alapmodell megújítását, most itt egy dízelváltozat. Ez várhatóan egy 35 lóerős, 800 köbcentis, kéthengeres, közös nyomócsöves motor kap, aminek fogyasztása 2,9-3 liter körül lesz majd, szemben a benzines valamivel 4 feletti értékével. A Nano végsebessége vélhetően ezzel a módosítással sem lépi majd túl a 105 km/h-át.
Több új kiegészítés kérhető majd a dízeleshez. Magasabb minőségű kárpitozással, jobb üléspárnázással és új színkombinációkkal próbálják meg felkelteni az érdeklődést iránta.
Amikor a Tata 2008-ban bemutatta a világ legolcsóbbjának is kikiáltott Nanót, még évi 250 ezer darabos értékesítésről beszéltek. Az érdeklődés azóta töretlenül alacsony maradt, és az eladások épp csak átlépték a 130 ezret a három év alatt. A dízeltől sem remélhetnek sok jót. A szegény Indiában a legtöbbeknek még háromezer dolláros árával is elérhetetlen marad, a tehetősebbek pedig nem vesznek olyan autót, amit mindenki csak az olcsóságáról ismer. Erős középosztály híján nehéz így érvényesülnie vele a Tatának.