Kellemetlen lépésre szánta el magát a brit Renault képviselet: megtizedelték a választékot, hogy csak az maradjon, amivel keresni lehet. Az eladhatatlan modellek listája meglepően hosszú – az élen a Laguna sorozat összes tagjával, így hiába volt a felújítás.
Maga a Renault sem csinál belőle titkot, hogy egyes modelljei eladásával nem elégedett. Eddig elsősorban a nagyobb típusokról esett szó, amelyeket egyre nehezebb Európában eladni a kőkemény konkurencia mellett. Azt azonban senki nem sejtette, hogy lesz olyan ország, ahol nyolc modell bizonyul teljességgel eladhatatlannak. Nagy-Britannia persze speciális eset, ahol egyértelműen mások az arányok, mint Európa többi részén – a Ford például hagyományosan sokkal erősebb szereplő itt, mint bárhol másutt – de így is jelzi, hogy melyek a népszerűtlenebb modellek a Renault palettáján.
Az öregecske Espace esetében érthető a vásárlói érdeklődés hiánya, ahogy józanul gondolkodva a rémséges Windtől sem remélhettek komoly sikereket, és nyilván piacspecifikus jelenség, hogy a személyszállításra átalakított haszonjárműveknek egyáltalán nem kelendőek. A meglepő a Laguna sorozat bukása: a Renault képviselet vezetője azt mondta, ha a következő generáció is hasonló fazonú lesz, azt sem lesznek képesek tisztességes mennyiségben értékesíteni. „Abban reménykedünk, hogy más karakterű autó lesz az utód, mondjuk egy crossover” – mondta Thierry Sybord, aki azt is elárulta, hogy a következő Laguna végleges formatervéről három hónapon belül dönt a francia Renault központ.
A Laguna eladása nem csak Nagy-Britanniában okoz problémát a Renault kereskedéseknek, de ez a típus kritikusai szerint nem váratlan fejlemény. Míg a konkurensek igyekeztek emelni az effajta középkategóriás modellek színvonalát – igényes futóművel, tágas helykínálattal, luxusautókat idéző zaj- és rezgéselnyelő megoldásokkal – addig a Renault a legutóbbi modellváltásnál megelégedett az előző modell átöltöztetésével. Ennyi pedig kevés a sikerhez.