Nem kapkodta el a Mercedes a hibrid-fejlesztést, de 2012-ben már muszáj nekik is felülni a vonatra. A jövő év elején egyből két modellel is próbálják behozni a lemaradást, az E300 BlueTEC Hybrid és az E 400 Hybrid típusokkal.
A Magyarországon leginkább a regisztrációs adó elkerülése miatt kedvelt könnyű hibridek sorába áll be a két E osztály, vagyis mindkettő esetében egy mindössze 20 kW teljesítményű villanymotort faragtak bele a jóval erősebb dízel-, illetve benzinmotor váltójába. Ennek ellenére parádés eredményeket sikerült elérniük az európai szabványciklusban: az E300 BlueTEC Hybrid 204 lóerős, 500 Nm nyomatékot kipréselő négyhengeres dízele laboratóriumi körülmények mellett 4,2-es fogyasztásra képes.
Okos sofőr kezében persze nem kizárt, hogy közúton sem kér sokkal többet, hiszen a hibrideknél magától értetődő visszatáplálás és a stop-start rendszer mellett vitorlázó módra is tud kapcsolni a hétsebességes automata váltó. Ilyenkor, ha nincs szükség rá, teljesen le tud kapcsolódni a belső égésű motorról, és minimális veszteségek mellett tud gurulni az autó még autópályatempó mellett is.
Sikerült megoldania a Mercedesnek azt is, hogy ne kelljen átvariálni az E osztály utasterét és csomagtartóját, mivel a mindössze 0,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort bepasszírozták a motortérbe.
A hivatalos bemutató alig két hét múlva, a Detroit Motor Show-n lesz, ahol az Amerikának szánt, 302 lóerős, 3,5-es V6-os benzines E 400 Hybrid lesz a sztár, de Európában először csak a dízel E300 BlueTEC Hybrid forgalmazását kezdik meg.