Eredetileg kínjukban emelték meg az A6-ost az Audi tervezői, és rakták tele fényezetlen műanyagokkal, hogy kihúzzák addig, amíg elkészülnek az első valódi SUV-val. A magas kombi azonban kitermelte a maga rajongótáborát, így az Allroad maradt. Most, hogy az A6-ost leváltották, megjött a harmadik generáció is.
Az Audi ezúttal is a bevált recepthez ragaszkodott. Alaposan feldíszítették az A6 Avantot: körben sötétszürke műanyagokat kapott, alul rozsdamentes acél lemezek védik a karosszériát, a hasmagasságot pedig megemelték. Az Allroad persze az Avant összes változását örökölte – az évek során igazi óriás lett belőle. A hossza 4,94 méter, a szélessége 1,9 méter, a magassága 1,47 méter, a tengelytávja pedig 2,91 méter. Ennek ellenére – mivel az alkatrészei 20%-a alumíniumból készült – 70 kilogrammal kevesebbet nyom, mint közvetlen elődje.
A motorválaszték igazodik az autó árához és a vásárlók igényeihez: csupa háromliteres V6-osból áll. Az egy szem benzines mechanikus kompresszorral és közvetlen befecskendezéssel 310 lóerőt ad le, így 5,9 másodperc alatt gyorsíthatja a hatalmas testet 100 km/h-ra. A dízelmotor háromféle teljesítménnyel lesz elérhető, az alapkivitel 204, a középső 245, a csúcsváltozat 313 lóerős. Ez utóbbi egyben a legdinamikusabb kivitel, három tizdemásodperccel éri el hamarabb a százas tempót, mint a benzines. Az alapmodell persze nem gyorsul ilyen fölényesen, viszont vegyes ciklusban beéri 6,1 liter gázolajjal 100 kilométeren.
Az Allroad természetesen légrugós felfüggesztést kapott aktív lengéscsillapítással. A rendszer akár öt centit változtathat a hasmagasságon: nagy sebességnél másfél centivel engedi lejjebb a karosszériát a stabilitás növelése érdekében. Ugyanakkor egy gombnyomással három és fél centit emelhető is a karosszéria, ami földúton vagy magas padkára való felállásnál igazán jól jöhet. A terepjáró képességeket persze nem igazán támogatja, hogy 18, 19 vagy 20 hüvelykes felnikkel szállítják az Allroadot, de ezt a fajta autót inkább afféle hosszú távú utazókocsinak használják, így lényegesebb, hogy a csomagtartó 565 literje már bőségesen elegendő akár öt személynek, hosszabb utazáskor is.
Az új modell gyártására nem igazán kell külön felkészülni, hisz az A6-ossal egy gyártósoron készül, így a premiert követően igen hamar, egy-másfél hónapon belül elkezdődhet a forgalmazás is.