A Volvo egyik legfontosabb modelljének bemutatására készül – nem csoda, hogy mindent bevetnek a siker érdekében. Már a kezdetektől hatféle változatban kínálják a csapott hátú ötajtóst, és ezek közül csak egy lesz visszafogott teljesítményű, spórolós modell.
Az autó képeit korábban már láthattuk, de az csak most derült ki, hogy a V40-es a maga kategóriájában tökéletesen átlagos gépnek ígérkezik, legalábbis ami a méreteket illeti. A hossza 4,369 méter, a szélessége tükrökkel 2,041 méter, a magassága 1,445 méter, a tengelytávja pedig 2,647 méter lesz, azaz minden paraméterében nagyon közel esik a Ford Focushoz, amellyel rokonságban is áll – legalábbis a két típus elődei még azonos alapokra épültek.
A motorválaszték jelentős része is a Fordtól jön: a T3 és T4 jelzésű változatok 1,6 literes, 150 illetve 180 lóerős négyhengeres turbómotorjai, illetve a D2 kivitel 115 lóerős 1,6 literes dízelmotorja is a Ford gyáraiból jön. Az erősebb kivitelekbe ugyanakkor öthengeres Volvo motorok kerülnek: a T5 jelzésű csúcsmodellbe 2,5 literes 254 lovas benzines, a D3-asba és a D4-esbe kétliteres, 150 illetve 177 lóerős dízel. A leggyengébb modell még épp elfogadható dinamikát kínál: a V40 D2 12,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t a végsebessége pedig 190 km/h, cserébe a gyári adatok szerint 3,6 liter gázolajjal is elmegy 100 kilométert. A csúcsváltozat ezzel szemven félelmetesen gyors, 6,5 másodperc alatt éri el a 100-at, és a csúcssebességét is elektronikusan kellett 250 km/h-ra korlátozni. A köztes változatok is hozzák az elvárható dinamikát: a 6,6 és 8,8 másodperc közötti gyorsulási időikkel és 200 km/h feletti végsebességükkel mind a megfelelő 1-es BMW-k, A3-as Audik és Mercedes A-k méltó ellenfelének ígérkezik.
Az üzemanyag-spórolás persze elsődleges szempont volt a fejlesztésnél, hisz az új EU-s szabályok miatt a fogyasztással arányos szén-dioxid-kibocsátás minden egyes grammja euró-milliókba kerülhet a cégnek. Így szinte természetes, hogy az összes változathoz szériafelszerelésként jár a stop-start automatika és az energiavisszatápláló fékrendszer.
Az új Volvo, amelyet élőben a Genfi Autószalonon mutatnak be a jövő héten, meglehetősen fontos modell a svéd autógyár számára, hiszen éves szinten legalább 90 ezer példányt szeretnének belőle eladni. Úgy hallani, ha az ötajtós iránt megfelelő az érdeklődés, a Volvo bővítené is a kínálatot: egy szedán, egy kombi, egy sportosabb háromajtós, illetve egy kompakt szabadidő-autó bemutatásának lehetősége is felmerült, de ezeknek a fejlesztéseknek a sorsa nagy részben azon múlik, hogy a Volvo, részint a V40-es révén nyereséggel tud-e működni.