A Volvo egyik legfontosabb modelljének bemutatására készül – nem csoda, hogy mindent bevetnek a siker érdekében. Már a kezdetektől hatféle változatban kínálják a csapott hátú ötajtóst, és ezek közül csak egy lesz visszafogott teljesítményű, spórolós modell.
Az autó képeit korábban már láthattuk, de az csak most derült ki, hogy a V40-es a maga kategóriájában tökéletesen átlagos gépnek ígérkezik, legalábbis ami a méreteket illeti. A hossza 4,369 méter, a szélessége tükrökkel 2,041 méter, a magassága 1,445 méter, a tengelytávja pedig 2,647 méter lesz, azaz minden paraméterében nagyon közel esik a Ford Focushoz, amellyel rokonságban is áll – legalábbis a két típus elődei még azonos alapokra épültek.
A motorválaszték jelentős része is a Fordtól jön: a T3 és T4 jelzésű változatok 1,6 literes, 150 illetve 180 lóerős négyhengeres turbómotorjai, illetve a D2 kivitel 115 lóerős 1,6 literes dízelmotorja is a Ford gyáraiból jön. Az erősebb kivitelekbe ugyanakkor öthengeres Volvo motorok kerülnek: a T5 jelzésű csúcsmodellbe 2,5 literes 254 lovas benzines, a D3-asba és a D4-esbe kétliteres, 150 illetve 177 lóerős dízel. A leggyengébb modell még épp elfogadható dinamikát kínál: a V40 D2 12,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t a végsebessége pedig 190 km/h, cserébe a gyári adatok szerint 3,6 liter gázolajjal is elmegy 100 kilométert. A csúcsváltozat ezzel szemven félelmetesen gyors, 6,5 másodperc alatt éri el a 100-at, és a csúcssebességét is elektronikusan kellett 250 km/h-ra korlátozni. A köztes változatok is hozzák az elvárható dinamikát: a 6,6 és 8,8 másodperc közötti gyorsulási időikkel és 200 km/h feletti végsebességükkel mind a megfelelő 1-es BMW-k, A3-as Audik és Mercedes A-k méltó ellenfelének ígérkezik.
Az üzemanyag-spórolás persze elsődleges szempont volt a fejlesztésnél, hisz az új EU-s szabályok miatt a fogyasztással arányos szén-dioxid-kibocsátás minden egyes grammja euró-milliókba kerülhet a cégnek. Így szinte természetes, hogy az összes változathoz szériafelszerelésként jár a stop-start automatika és az energiavisszatápláló fékrendszer.
Az új Volvo, amelyet élőben a Genfi Autószalonon mutatnak be a jövő héten, meglehetősen fontos modell a svéd autógyár számára, hiszen éves szinten legalább 90 ezer példányt szeretnének belőle eladni. Úgy hallani, ha az ötajtós iránt megfelelő az érdeklődés, a Volvo bővítené is a kínálatot: egy szedán, egy kombi, egy sportosabb háromajtós, illetve egy kompakt szabadidő-autó bemutatásának lehetősége is felmerült, de ezeknek a fejlesztéseknek a sorsa nagy részben azon múlik, hogy a Volvo, részint a V40-es révén nyereséggel tud-e működni.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
