Nem akármilyen világpremier lesz idén a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-n: a Zagato dizájnerei összefogtak a BMW tervezőivel, hogy megmutassák, milyen az ha a németek visszafogottsága találkozik az olasz formatervezők temperamentumával.
A közelmúltban Andrea Zagato megkereste a BMW-t egy közös munka lehetőségével, a németek pedig boldogan éltek az ajánlattal. Kettejük gyermeke lett a BMW Coupe Zagato, egy tökéletes arányérzékkel tervezett és megalkotott félvér modell. A Z4-re épülő autó egy hosszú orral indul, dupla-buboréktetőben folytatódik, és a klasszikus Kamm-hátsóval végződik. Tekintete agresszív, tekintélyt parancsoló. Noha formaterve több stílust ötvöz, az autó egysége egyszerre ragadja magával az olasz és a német autók szerelmeseit. A nemzetközi csapat azonban nem csak kívűl, de az utastérben is munkálkodott, igaz, itt valamelyest visszafogottabb az olaszos érzés. Minden új elem a legfinomabb minőségű anyagokból készült, így például a vörös kontrasztos varrással díszített prémium bőrkárpit, vagy az egyedi tervezéső fejtámlák is.
A milánói vállalat vezető tervezője, Norihiko Harada és a BMW dizájnfőnöke, Adrian van Hooydonk régi barátok. Talán ez a jó viszony segítette őket a tervezésnél. „Számomra ez egy nagyon különleges munka volt. A Zagato Coupe nagyon jól kombinálja a hagyományos, és az attól eltérő megoldásokat, amitől az autó eleganciája különösen egyedi és izgalmas” – mondta Norihiko.
„Viszonylag könnyű egy olyan autót felépíteni, amely sosem kerül közúti használatra. Nem kell eleget tenned az ütközésbiztonsági előírásoknak, illetve a gyalogosvédelemnek, így egészen új utakat járhatsz a formatervezés terén. A kihívás abban rejlik, ha egy koncepciót már az elején közútra kell tervezni. Azt hiszem, ez most sikerült, és a BMW Zagato Coupe előtt semmilyen akadály nem áll e téren” – értékelte az eredményt Andrea Zagato. Noha a cégvezető magabiztos és elégedett, a bajorok egyelőre nem tisztázták szándékukat az autóval. Megmutatják a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-n, értékelik a visszajelzéseket, majd a folytatásban talán döntenek egy szűk számú sorozat elkészítéséről.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
