Megjött az ötajtós Audi A3-as
A legtöbb autógyártó egyszerűen oldja meg a háromajtós-ötajtós kérdést: ugyanarra a karosszériára vágnak két hosszabb, vagy négy rövidebb oldalajtót. Az Audinál azonban nem elégedtek meg ennyivel: az A3 Sportback karosszériáját teljesen átszabták a háromajtóséhoz képest.
Aki ötajtóst vesz, az feltételezhetően nagyobb helyet szeretne belül – alighanem ebből kiindulva toldották meg az A3-as tengelytávját három és fél, a hosszát 5,8 centivel az Audi tervezői. Ez nem hangzik soknak, de mégiscsak új tetőt és padlót kellett gyártani az autóhoz, ami nem olcsó dolog. Mindezt azért, hogy egy kicsit több tér jusson a hátsó utasoknak és a csomagoknak. Érdekes, hogy az eddig nyilvánosságra hozott információk szerint mindezek ellenére is csak néhány milliméterrel nőtt a hátsó lábtér, és a csomagtartó sem lett sokkal nagyobb, hisz a 380 liter csupán 15-tel több, mint amennyi a háromajtós A3-asban rendelkezésre áll. Érdemi különbség csak lehajtott hátsó ülésekkel adódik a csomagtér térfogatában: 1100-ról 1220 literre növelték a rendelkezésre álló teret.
Természetesen a Sportback is az MQB padlólemezre épül, és egyebek közt ennek köszönhető, hogy 90 kilogrammal könnyebb, mint az elődje, bár egyértelműen tágasabb annál. Az 1,4 literes TFSI motoros változat súlya így 1,2 tonna körul lesz. A motorválasztékban nincs jelentős eltérés. Ugyanazokat az 1,4 és 1,8 literes turbós, 122, 140 valamint 180 lóerős benzineseket, és 2 literes, 150 lóerős turbódízelt kínálják hozzá, mint a rövidebb kivitelhez. Az egységesen 105 lóerős alapváltozatok 1,2 literes benzines turbómotorral illetve 1,6 literes dízellel későbbre várhatók.
A Sportback bemutatóját ugyan már a jövő héten megejtik a Párizsi Autószalonon, de a forgalmazás csak jövőre indul – Németországban Februártól lesz elérhető ez a változat.