Új Clio Sport, 200 lóerővel
A Clio Renault Sport – vagy röviden RS – generációk óta a legjobb sportos kisautók közé tartozik. A franciák az első generáció óta ragaszkodtak a pörgős, szép hangú és erőteljes szívómotorokhoz, de kénytelenek voltak feladni ezt a hagyományt, és előszedni egy másikat: az új RS már turbómotorral készül.

A teljesítmény nem lett kevesebb – igaz, több sem – de a 200 lóerőt ezúttal egy 1,6 literes turbós négyhengeres adja. A számok ugyan nem mondanak sokat, de úgy tűnik, ez teljesen más karakter lesz. A csúcsteljesítmény már 6000-es fordulatszám mellett jelentkezik – a régi kétliteres szívó 7200-ával szemben – a 234 Nm-es maximális nyomaték pedig már egész alacsony fordulaton, percenként 1750-nél megjelenik. Ezek az adatok arra utalnak, hogy jóval rugalmasabb, nyomatékosabb a turbómotor, ami az autó egyéniségének talán nem tesz jót, de a menetdinamikának csak használhat. Az erős motorhoz készül dupla kuplungos váltó 0,15 másodperces váltási idővel, és ha minden igaz, külön rendelhető rajtelektronika is, így az RS a lámpától még gyorsabban lőhet ki, mint eddig. Kézi váltóról viszont nem tudni – ez nyilván sokaknak hiányzik majd, akik a Clio RS-ben épp a közvetlenségét kedvelték.
Érdekes, hogy az új RS látványnak nem olyan feltűnő, mint az elődei. Leginkább talán azért érezzük így, mert a Clio negyedik generációja eleve elég mozgalmas jelenség – egy jó nagy alsó légbeömlő és négy nagy – 17 vagy 18 hüvelykes – felni így kevésbé tűnik fel rajta, mint egy unalmasabb formán. Belül sem tervezték túl az RS-t – néhány, a karosszéria színére fényezett betét, bőr kormány és váltógomb – nagyjából ennyi, amivel többet mutat a leggyorsabb Clio a mezei kiviteleknél.
Az az érzésünk, a modernebb megoldások ellenére – vagy épp ezek miatt – a Clio RS könnyen elveszítheti eddigi rajongói egy részét, bár egy ilyen típusról csak akkor derül ki, hogy milyen, ha valaki beleül és vezeti, hisz a sportosság nem a teljesítménytől, hanem az autó megfelelő hangolásától függ. Ez pedig nem írható le számokkal.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
