Két Volkswagen terv a kukában
Úgy néz ki, a Volkswagennél is fontosabb lett a takarékosság, ami a rétegmodellek fejlesztését érinti leginkább. Két ilyen gép gyártásba küldését is leszavazta a Volkswagen vezetése, pedig korábban úgy nézett ki, hogy a BlueSport roaster és az első generációs Transporterre emlékeztető Bulli törpe-kisbusz is gyártásba kerülhet.
Vannak autók, amelyeket nem a nyereség kedvéért gyártanak, hanem azért, hogy jellegzetességet kölcsönözzenek az autómárkának. Ilyen lett volna a Volkswagennél a középmotoros BlueSport, amely a Mazda MX-5 vetélytársa lehetett volna, és a Bulli egyterű, amely a múltidéző stílust ötvözte volna a mini-egyterűek célszerűségével. Ezek a járművek azonban már soha nem épülhetnek meg - a Volkswagen fejlesztési igazgatója, Ulrich Hackenberg szerint azért, mert nem hoznának hasznot a cégnek.
A Volkswagennek egyelőre nincsenek anyagi gondjai - vagy legalábbis nem látszanak - de az európai piac zsugorodása nyilván az ő eladásaiknak sem tesz jót. Ráadásul a Golf alapját képező MQB platformra építhető modellekkel egyszerűen és olcsón bővíthetnék a kínálatot, de az említett két modellhez nem használhatók az új, szabványos alapok. A Bulli ugyanis túl kicsi hozzá, a Bluesport pedig teljesen más felépítésű, középmotoros padlólemezt kínálna - azaz mindkét modell kifejlesztése drágább volna, mint akár a következő Polóé vagy Passaté.