Az örökifjú Z4-es egyik motorváltozattal sem egy véres szájú sportkocsi, de az sDrive20i jelzésű motorral végképp méltó utódja a lagymatag Z3-asnak. A BMW az aktuális frissítésnél rátesz még egy lapáttal: lefelé nyitnak az sDrive18i-vel.
Nem csoda, hogy erre a lépésre szánták rá magukat a bajorok, hiszen a Z4-es messze legsikeresebb modellje a 184 lóerős 20i, amely jelenleg az eladások 80%-át teszi ki. Ezt a kettős megfúvású turbós, kétliteres négyhengerest butították vissza változatlan lökettérfogat mellett 156 lóerő csúcsteljesítményre és 240 Nm maximális nyomatékra, és az angol árlista szerint durván 2000 euróval, mintegy 600 ezer forinttal olcsóbban adják sDrive18i néven. A százas tempót még így is eléri 7,9 másodperc alatt, és 220 km/h-ig meg sem áll, de tudjuk, hogy a jól csengő adatok nem mindent árulnak el.
A szinte napra pontosan négyéves modell frissítése csak minimálisan érinti a külsőt: a szériában xenon fényszórók LED-es angyalszemeket kaptak, illetve egy átdolgozott szemöldököt; az oldalsó kopoltyú szintén cirádásabb lett. Látványosabb ennél az extraként rendelhető Pure Traction Design csomag, jelentsen bármit is a furcsa szóösszetétel. A kizárólag Valencia narancsszínben kapható külön kiadás fekete tetőt kapott - hasonlóan a Lotus Evora Sports Racerhez - úgy tűnik, mostanában ez a divat. Odabent Alcantara ülések és tetőkárpit, valamint fémnek látszó díszítések teszik teljessé a csomagot. Elgondolkodtató, hogy a 18i kivételével most már minden Z4-eshez alapból járnak a bőrülések.
A felfrissített Z4-es márciustól kapható, a magyar árak egyelőre nem ismertek.