Nem sokat aludhatnak mostanában az ingolstadti fejlesztőrészlegénél. Három új hobbiterepjárót terveznek, és közben tovább reszelik a hosszú távú versenyautóikat, nehogy egy Toyota megelőzze őket. Mert mindenki ott támad, ahol a legjobban fáj. Talán ezért rukkol elő még egy kiállítási autóval jövő hónapban a Volkswagen konszern presztízsmárkája.
Az A1 és az R8 E-tron után megérkezett a tanulmány-család harmadik tagja. Az A3 E-tron méretéből adódóan a Prius plug-in vetélytársa lehet. Az ötajtós Sportback karosszériába pakoltak egy egynégyes, százötven lóerős turbós benzinmotort és egy száz lóerős villanymotort, ami hálózatról is tölthető akkumulátorból kapja az energiát. Így tisztán elektromos üzemben is használható az autó, akár ötven kilométeren keresztül. Utána hibridként működik tovább. Ennek, és a hatfokozatú automata váltónak köszönhetően jöhet ki akár másfél literes fogyasztás száz kilométerenként és harmincöt g/km-es károsanyag kibocsátás.
Persze ez már-már elméleti érték. Ha kihasználnánk a két motor párhuzamos működése esetén fellépő 204 lóerőt és 350 newtonméteres nyomatékot, jóval magasabb fogyasztási értékeket kapnánk. Igaz, ilyenkor az A3 E-tron 7,6 másodperc alatt éri el a százas tempót, és egészen 222 kilométer/óráig gyorsulhat.
A szériaérett változat legkorábban jövőre készülhet el, és valószínűleg el is fog. Már bejelentették a hetes Golf hibrid változatának érkezését, és a közös MQB platformnak köszönhetően nincs akadálya a hibrid hajtáslánc A3-asba való beépítésének sem. A vezetőség részéről nem is lenne logikus lépés kihagyni ezt a lehetőséget. A kérdés már csak az, hogy hova lövik be a német hibridek árát a Toyotákéhoz képest.