A C3-as talán a legfontosabb modell a Citroen számára, hisz az elérhető árú kisautóból még válságos időkben is többet lehet eladni, mint a drágább modellekből. A típus azonban kezdett már korosodni, így most gondoskodtak róla, hogy legyen miért rátenni az "Új" feliratú matricát. A modellciklus közébe eső felújítás alaposra sikerült, szinte minden téren változott a kiskocsi.
A forma összességében nem változott nagyot, egyedül az eddigi trapéz helyett hatszög formájú első légbeömlő, a LED-es nappali világítás és a lámpák átalakított tartalma tűnik markánsabb átalakításnak. Nem véletlen, hogy ilyen kevés külsőséghez nyúltak hozzá, hisz így csupán néhány, zömmel műanyag alkatrészen kellett módosítani, az acéllemezeket gyártó méregdrága présszerszámokat nem kellett átalakítani. A C3 megjelenésével amúgy sem volt baj korábban sem. Belül leginkább az új anyagok és dekorációk jelentenek újdonságot.
A legnagyobb változtatás azonban az új benzinmotor-választék bevezetése. A Peugeot 208-asból már ismert kis háromhengeresek itt is leváltották a három alapmotort. Az 1,1 literes 60 lóerős és az 1,4 literes 75 lóerős őskövületekért nem is kár, csak a BMW-vel közösen tervezett 1,4 literes 95 lóerős négyhengeres virgoncsága hiányozhat majd. E három motor helyére egy 1 literes 68 lóerős és egy 1,2 literes 82 lóerős háromhengeres érkezik, ám aki sportosabbat szeretne, az választhatja a 120 lóerős, 1,6 literes benzinest – azzal nyilván fürge lesz a C3-as. A dízel-választék háromféle 1,6 literesből áll majd, 75, 90 illetve 115 lóerővel.
A C3 ezzel a néhány változtatással kétségtelenül korszerűbb benyomást kelt - legalábbis papíron -, mint eddig, de arra még várnunk kell néhány hónapot, hogy meglássuk, az összes módosítás az előnyére vált-e. Élőben előszor a Genfi Autószalonon láthatjuk majd a felújított kisautót.