A nagy szabványosítás mellett minimum meglepő, hogy az A3 limuzin, amely Győrben készül majd, lényegében egy egészen új modell.
Aki azt hiszi, az Audi elintézte saját Jetta-kategóriás modelljét annyival, hogy az A3-asra nagyobb, különálló csomagtartót illesztett, nagyot téved. Tulajdonképp terveztek egy új autót, amely a külsejével jól passzol a márka kompakt autócsaládjába. A legközelebbi testvérmodell, az A3 Sportback azonos, 2,64 méteres tengelytávú alapokra épül, viszont a szedán szélesebb is 1,1 centivel, és 9 mm-rel alacsonyabb – ennek pedig az a magyarázata, hogy egyetlen karosszériaelem sem ugyanolyan a két autón. Így nem kellett formai szempontból kompromisszumot kötni: az A3 szedán egyike azoknak a kompakt szedánoknak, amelyeken nem fedezni fel a toldozás-foldozás nyomait.
Az új Audi egyébként egyáltalán nem kicsi: a hossza 4,46 méter, a szélessége 1,8 méter, a magassága pedig 1,42 méter – csak centik választják el a 2001-ig gyártott A4-estől. A csomagtartó mérete is elfogadható a maga 425 literével. Ha nem is mérhető a kisautó-alapú szedánok 500 literes átlagához, nem valószínű, hogy négy személynek kevés lenne. Az autó formatervét látva aligha fog bárki meglepődni: a tervezők a szokvány Audi stíluselemekből építkeztek, de ez a módszer alighanem itt is ugyanúgy beválik majd, mint a márka többi autóján.
A műszaki alapokat az egységes MQB padlólemez adja, mint a legtöbb új, keresztben álló motoros típusét a VW csoporton belül, és a motorválaszték is ismerős négyhengeresekből áll. Eleinte háromféle motort építenek a polgári kivitelekbe: 1,4 literes 140 lóerős TFSI turbómotort, 1,8 literes 180 lóerős turbós benzinest, illetve 2 literes 150 lóerős TDI turbódízelt. Később jön egy kétliteres turbós változat is, de ennek a teljesítményét még nem ismerjük, viszont már most megmutatták a sportos S3 Sedan változatot, amelybe a 2.0 TFSI motor 300 lóerős változata kerül, persze állandó összkerék-hajtással. A sportváltozat hatfokozatú kézi váltóval 5,3, dupla kuplungos S-Tronic automatával 4,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és elektronikus korlátozással állították be a 250 km/h-s végsebességét.
Az A3 szedánt két helyen gyártják majd: a nyugati világot Magyarországról látja el az Audi, csak Kínában forgalmaznak majd helyben készült példányokat. A típust élőben a Sanghaji Autószalonon leplezik le április második felében, és júniustól lehet majd megrendelni a típust a kereskedésekben. Az első példányok várhatóan az ősz folyamán érkeznek meg leendő tulajdonosaikhoz.