A nagy szabványosítás mellett minimum meglepő, hogy az A3 limuzin, amely Győrben készül majd, lényegében egy egészen új modell.

Aki azt hiszi, az Audi elintézte saját Jetta-kategóriás modelljét annyival, hogy az A3-asra nagyobb, különálló csomagtartót illesztett, nagyot téved. Tulajdonképp terveztek egy új autót, amely a külsejével jól passzol a márka kompakt autócsaládjába. A legközelebbi testvérmodell, az A3 Sportback azonos, 2,64 méteres tengelytávú alapokra épül, viszont a szedán szélesebb is 1,1 centivel, és 9 mm-rel alacsonyabb – ennek pedig az a magyarázata, hogy egyetlen karosszériaelem sem ugyanolyan a két autón. Így nem kellett formai szempontból kompromisszumot kötni: az A3 szedán egyike azoknak a kompakt szedánoknak, amelyeken nem fedezni fel a toldozás-foldozás nyomait.
Az új Audi egyébként egyáltalán nem kicsi: a hossza 4,46 méter, a szélessége 1,8 méter, a magassága pedig 1,42 méter – csak centik választják el a 2001-ig gyártott A4-estől. A csomagtartó mérete is elfogadható a maga 425 literével. Ha nem is mérhető a kisautó-alapú szedánok 500 literes átlagához, nem valószínű, hogy négy személynek kevés lenne. Az autó formatervét látva aligha fog bárki meglepődni: a tervezők a szokvány Audi stíluselemekből építkeztek, de ez a módszer alighanem itt is ugyanúgy beválik majd, mint a márka többi autóján.
A műszaki alapokat az egységes MQB padlólemez adja, mint a legtöbb új, keresztben álló motoros típusét a VW csoporton belül, és a motorválaszték is ismerős négyhengeresekből áll. Eleinte háromféle motort építenek a polgári kivitelekbe: 1,4 literes 140 lóerős TFSI turbómotort, 1,8 literes 180 lóerős turbós benzinest, illetve 2 literes 150 lóerős TDI turbódízelt. Később jön egy kétliteres turbós változat is, de ennek a teljesítményét még nem ismerjük, viszont már most megmutatták a sportos S3 Sedan változatot, amelybe a 2.0 TFSI motor 300 lóerős változata kerül, persze állandó összkerék-hajtással. A sportváltozat hatfokozatú kézi váltóval 5,3, dupla kuplungos S-Tronic automatával 4,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és elektronikus korlátozással állították be a 250 km/h-s végsebességét.
Az A3 szedánt két helyen gyártják majd: a nyugati világot Magyarországról látja el az Audi, csak Kínában forgalmaznak majd helyben készült példányokat. A típust élőben a Sanghaji Autószalonon leplezik le április második felében, és júniustól lehet majd megrendelni a típust a kereskedésekben. Az első példányok várhatóan az ősz folyamán érkeznek meg leendő tulajdonosaikhoz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
