Úgy tűnik, a Lotus Elise-nek hét élete van. Az évek során gyúrtak belőle Opel Speedstert, Tesla Roadstert, Hennessey Venom GT-t, hogy csak párat említsünk. És még mindig nincs vége: a legújabb inkarnáció a Detroit Electric SP:01.
Az SP:01 lényegében ott folytatja, ahol a Tesla Roadster abbahagyta. Teljesítménye ugyan kicsit alatta marad, 150 kilowattot tud, ami lóerőre fordítva 201-nek felel meg, viszont 249 km/h végsebességével ő most a leggyorsabb tisztán villanyhajtású autó. Gyorsulási adata sem rossz, álló helyzetből 3,7 másodperc alatt eléri a százat, ami elsősorban meglepően alacsony, 1100 kiló alatti súlyának köszönhető. A Teslához képest közel kétszáz kilóval kisebb tömeg a szénszálas erősítésű műanyagból készült karosszériára, illetve a modernebb akkumulátorra vezethető vissza, amely 37 kilowattos kapacitásával közel 300 kilométerre elég energiát képes tárolni, ha hihetünk a gyártónak. A tankolás gyorstöltővel 4 óra húsz percbe, normál konnektorról 8 órába telik.
Külön érdekesség, hogy az SP:01-hez nem csak kétsebességes automatát, hanem négygangos kézi váltót is lehet rendelni. Még ha igazából nem is lenne szükség rá, a Lotus Elise-alapú villanyautó vezetését lehet, hogy élvezetesebbé teszi.
Az előző évszázad elején alapított, majd a második világháború előtt tönkrement Detroit Electric, amelyet ennek az autónak a kedvéért élesztettek újra, mindössze 999 példány gyártását tervezi. Az árcédula 135 ezer dollár, vagyis közel 30 millió forint, amiért cserébe három év vagy 30 ezer mérföld garanciát is kapunk.