A Porsche nem csak ígérgeti a Cayenne kistestvérét, a Macant, de már a fejlesztés vége felé járnak a mérnökök. A közepes méretű szabadidő-autót nem is nagyon álcázták, igaz, látszólag nincs is rajta olyan formai újdonság, ami miatt érdemes lett volna. Csak az ablakok vonalát rajzolták át tessék-lássék, és a lápatestek környékét alakították át a látszat kedvéért.
A Cayenne-hez hasonlóan a Macan is a Volkswagennel közös padlólemezre épül, méghozzá már a Golf VII-esből ismert, rugalmas MQB struktúrára, ami jelentősen csökkenti a gyártási költségeket. Csak a motorválaszték egy része származhat magától a Porschétől – hisz van egy saját fejlesztésű V6-os benzinmotorjuk – bár valószínűbb, hogy az összes motor VW eredetű lesz. Így a legnagyobb eltérés a megfelelő méretű, következő generációs Audi Q5-öshöz képest a formatervben és a hangolásban rejlik majd.
A Macan formája egyértelműen a Cayenne stílusát követi majd: ugyanolyan gömbölyded, mint a nagyobb testvér, csak a belső tér lesz szűkösebb, a motorok gyengébbek és az ár barátságosabb. A karakteresebb részleteket persze elrejti a fekete fényezés, és a lámpatestek sem a véglegesek még a fényképeken látható prototípuson, de úgy tűnik, a tervezők sokkal inkább törekedtek a márkajelleg hangsúlyozására, mint arra, hogy a Porsche palettán belül önálló karakterrel ruházzák fel a kisebbik szabadidő-autót.
Valószínű, hogy a Macan még az idén bemutatkozik – alighanem az ősz folyamán – de a gyártás beindítása csak 2014 első felére várható. Így legkorábban jövőre derülhet ki, hogy képes lehet-e teljesíteni az elvárásokat, és jelentősen növelni a Porsche márka eladásait.