Vadiúj BMW X5 – már csak turbóval
Az X5 ma már ugyanolyan biztos pont a BMW kínálatában, mint a 3-as vagy az 5-ös sorozat. Nem csoda, hogy a harmadik generációval is igyekeztek megtartani a jól ismert arányokat és összképet, de az autó ennek ellenére az utolsó csavarig új.

A BMW tervezői megtették, ami szakmailag és emberileg lehetséges, hogy új autót állítsanak elő anélkül, hogy a korábbi X5-ösök bevált arculatán változtatnának. Így többé-kevésbé maradt a régi befoglaló forma és az oldalablakok vonalvezetése is csak minimálisan változott. Ugyanakkor az autó orrán és oldalán már az újabb BMW-k stílusjegyei köszönnek vissza. A nagy, fémszín-rácsozatú vesék és belőlük kinövő nagy, levélforma fényszórók, a hátsó kerekek feletti jellegzetes, lágy vonalú domború felület és az azt lezáró kemény él – ezek már az aktuális stílushoz tartozó jellegzetességek. Ennek ellenére aligha lesz rá példa, hogy valaki az autó láttán felüvölt: nézzétek, ott az új X5-ös.
Ahogy ez szinte kötelező, az F15 jelzésű BMW alapterülete nőtt az elődjéhez képest, de nem sokat: hosszában 2,9, széltében 0,5 centi az eltérés, viszont a magasság 1,4 centit csökkent. Így az új X5 4,886 méter hosszú, 1,938 méter széles és 1,762 méter magas lett. A 2,933 méteres tengelytáv változatlan maradt, ami azt sejtteti, hogy a BMW megtartotta az előző generáció padlólemezét, csak itt-ott finomított rajta. Természetesen a bajorok is igyekeztek faragni az autó tömegéből – nagyjából 90 kilogrammot tudtak megspórolni, bár ez nyilván kivitelenként változhat egy keveset. A csomagtér sem kicsi, alaphelyzetben 650 liter áll rendelkezésre, de ez az ülések lehajtásával 1870 literig növelhető, akár több lépcsőben is, hiszen a hátsó üléssor 40:20:40 arányban három részletben dönthető.
A gyártást háromféle változattal kezdi a BMW. Az egyetlen benzinesbe, az xDrive50i-be 450 lóerős 4,4 literes biturbó V8-ast építenek. Ezen kívül választható lesz a két turbós, 258 lovas xDrive30d és a háromturbós, 381 lóerős M50d, mindkettőben a 3 literes sorhatos BMW dízel-blokk dolgozik. Mindhárom motorhoz a ZF-féle nyolcfokozatú automata jár, összkerék-hajtással. A kezdő X5-ösök közül mind félelmetesen gyors: az xDrive30d is 6,9 másodperc alatt gyorsul százra, az M50d ugyanezt a mutatványt 5,3, az xDrive50i pedig kerek 5 másodperc alatt tudja. Ráadásul mindhárom motor egész takarékos: a benzines 10,5, a gyengébb dízel 6,2, az erősebb 6,7 liter üzemanyaggal is elmehet száz kilométert a gyári mérések szerint.
Később persze jönnek a kevésbé erős kivitelek is, a 40d és a 25d dízel – ez utóbbi alighanem négy hengerrel és két turbóval – illetve a 35i a jól ismert 306 lóerős hathengeres benzinessel. Ha minden igaz, lesz egy hátsókerék-hajtású kivitel is, az sDrive25d, amellyel viszonylag alacsony, 149 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás – és ennek megfelelő alacsony fogyasztás – lesz majd elérhető.
Az új X5-ös BMW-t első körben Dél-Karolinában és Németországban gyártják majd, és novembertől lesz kapható világszerte.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
