Eladó európai autómárka kerestetik
A kínai autógyárak hatalmas gyártókapacitást építettek ki az ezredforduló óta, túl nagyot is a hazai piachoz. Most a külföldi terjeszkedés lehetőségét keresik.

Sokat nem látni innen a szövevényes kínai autóipar aktuális helyzetéből, de annyi azért látszik, hogy a több mint száz gyártó közül mára csupán néhány nagyobb cég maradt. A FAW, a Shanghai Auto, a Geely, a Chery, a Dongfeng, a Brilliance és a Beijing Auto adja a helyi termelés jelentős részét. Bár ezek a cégek nagyrészt még a külföldi autógyárak modelljeinek bérgyártásából élnek, mind próbál nemzetközi szereplővé válni. A Shanghai Auto az MG, a Geely pedig a Volvo felvásárlásával váltott jegyet Európába, míg a Chery egy új márka, a Qoros bevezetése mellett döntött.
A Beijing Auto, amely nemrég azzal vált nemzetközileg ismertté, hogy a Saab levetett modelljeit és műszaki megoldásait vette meg a General Motorstól bagóért, most hasonló kitörési lehetőséget keres. „Szeretnénk egy középkategóriás európai autómárkát megvásárolni, amíg még viszonylag gyenge a gazdaság, hogy ott is terjeszkedhessünk” – mondta a Dong Haiyang, az állami tulajdonú autógyártó elnöke, majd egyértelművé tette, hogy működőképes autógyárat vennének, nem csak nevet. „Használhatnánk az európai cég gyártelepét, hogy megalapozzuk ottani tevékenységüket” – körvonalazta a tervet a Beijing Auto vezére.

Érdekes kérdés, hogy akad-e olyan európai autógyár, amelyet a BAIC megvásárolhatna. A Saabról annak idején lecsúsztak – ha nem így lett volna, talán ma is folyhatna a termelés Trollhattanben – viszont most már nemigen akadnak olyan kisebb szereplők, amelyeket csak úgy meg lehetne vásárolni. Talán az lenne a legegyszerűbb a BAIC számára, ha külön vennének telephelyet – gyártelep akad bőséggel, hisz Európában mindenki üzem-bezárással próbál csökkenteni a veszteségén – és ehhez keresnének egy nem túl rég eltűnt, még épp jól csengő márkanevet, amely történetesen eladó is. Ám ez sem olyan egyszerű: a Rover a BMW-nél maradt, és már a Shanghai Autónak sem adták el, a többi ismert márkanév, például a Triumph, a Simca vagy a Talbot pedig nem igazán felel meg a célnak, mivel túl rég eltűntek már. Talán olyan márkákat szerezhetne meg a kínai gyártó, mint a Seat, a Smart vagy a Lancia, amelyeket saját gyártójuk nem igazán tud sikerre vinni megfelelő modellek híján, de egy ilyen márka megvásárlása sem lenne olcsó vagy egyszerű.
A kínai autógyárak csak most kezdenek a fejlettebb export-piacok felé kacsintgatni, ami nem véletlen. Nagyon szigorú szabályoknak kell megfelelni mind Európában, mind Észak-Amerikában. Ugyanakkor lassan a kínai piac is telítődni látszik, és a nagy pénzen létrehozott gyártókapacitás egy részét a hazai piac ellátásával már nem tudják kihasználni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
