A nehéz gazdasági helyzetben lévő Mazda szinte mindent egy lapra feltéve készítette el az új 6-ost. Úgy tűnik, élni tudtak talán utolsó esélyükkel, hiszen az autó műszaki szempontból is jól sikerült, és a merész formaterv is sikert aratott. A 6-os stílusjegyeit a kompaktok közé is átmentették: az új 3-assal is nagyot gurítottak.
A ferdehátú bemutatása után nem sokkal már megkezdődött a kiszivárogtatás a szedánnal kapcsolatban is: a négyajtós annyira jól sikerült, hogy már-már vitatkozni lehetne azon, hogy melyik karosszériaváltozatban szebb a Mazda 3. A japán gyártó végre közzétette a gyári fotókat, melyeket műszaki adatokkal is megtoldottak.
A Skyactiv-G benzinmotor 1,5-ös, kétliteres és 2,5-ös változata mellett a 2,2-es Skyactiv-D dízellel is kapható lesz a 3-as szedán, ezekhez pedig hatsebességes kézi-, vagy automata váltót választhatunk. A későbbiekben hibridhajtású kivitel is készül majd, ám azt egyelőre csak a japán piacra szánják.
Az új 3-ast a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatja meg a nagyközönségnek a Mazda, és a szedánhoz kötődő információk csepegtetése arra utal, hogy mindkét karosszériaváltozatot kiállítják majd. A forgalmazás megkezdésére a hírek szerint októberig kell várni.