Az Audi új sorozatot indít: az Ultra modellek a Bluemotion Volkswagenekhez hasonló takarékos változatok lesznek, amelyeken az összes fogyasztáscsökkentő alaptrükköt bevetik. A sorozat első darabja az A3-ason alapul, és kisautókra jellemző fogyasztást produkál.
A 16 hüvelykes alufelnikkel és az S-Line kivitelből kölcsönvett küszöbökkel és másfél centivel csökkentett hasmagasságával egész sportos jelenség az A3 Ultra, de mindez nem a stabilitás, a látvány vagy a vezetési élmény javítását, hanem a légellenállás csökkenését szolgálja. Ezen felül kis gördülési ellenállású gumikat kap az autó, amely szintén jelent néhány deci üzemanyag-megtakarítást. A motor a VW csoport szabvány 1,6 literes TDI dízele, 110 lóerővel, amely egész jól mozgatja az autó 1,2 tonnáját. A 10,5 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra ugyan nem szenzációs érték, de ez valószínűleg a spórolás kedvéért hosszabbra vett végáttételnek is köszönhető, a 200 km/h-s végsebesség azonban tisztességes.
A lényeg persze a fogyasztás, ami vegyes ciklusban a gyáriak szerint 3,2 liter gázolaj 100 kilométerre. Ez egy ekkora autótól nagyszerű érték, még akkor is, ha tudjuk, hogy az európai mérési ciklus nagyon távol áll a valóságtól. Az Audi számára talán még lényegesebb, hogy az autó alacsony fogyasztása alacsony szén-dioxid-kibocsátást is jelent: a 85 g/km-es érték jóval az előírt átlag alatt van, így néhány ilyen autó eladása lehetővé teszi, hogy egy-egy nagy fogyasztású, benzines modellt is forgalomba helyezzenek Európában.
Az A3 1.6 TDI Ultra, amely három- és ötajtós karosszériával egyaránt elérhető lesz, 25 200 eurós alapáron kerül a német Audi kereskedésekbe, de egész Európában elérhető lesz. Később állítólag nem csak dízelmotorral, de TFSI turbómotorral is készülnek hasonló módon csökkentett fogyasztású Audi Ultra típusok.