Az Audi új sorozatot indít: az Ultra modellek a Bluemotion Volkswagenekhez hasonló takarékos változatok lesznek, amelyeken az összes fogyasztáscsökkentő alaptrükköt bevetik. A sorozat első darabja az A3-ason alapul, és kisautókra jellemző fogyasztást produkál.

A 16 hüvelykes alufelnikkel és az S-Line kivitelből kölcsönvett küszöbökkel és másfél centivel csökkentett hasmagasságával egész sportos jelenség az A3 Ultra, de mindez nem a stabilitás, a látvány vagy a vezetési élmény javítását, hanem a légellenállás csökkenését szolgálja. Ezen felül kis gördülési ellenállású gumikat kap az autó, amely szintén jelent néhány deci üzemanyag-megtakarítást. A motor a VW csoport szabvány 1,6 literes TDI dízele, 110 lóerővel, amely egész jól mozgatja az autó 1,2 tonnáját. A 10,5 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra ugyan nem szenzációs érték, de ez valószínűleg a spórolás kedvéért hosszabbra vett végáttételnek is köszönhető, a 200 km/h-s végsebesség azonban tisztességes.
A lényeg persze a fogyasztás, ami vegyes ciklusban a gyáriak szerint 3,2 liter gázolaj 100 kilométerre. Ez egy ekkora autótól nagyszerű érték, még akkor is, ha tudjuk, hogy az európai mérési ciklus nagyon távol áll a valóságtól. Az Audi számára talán még lényegesebb, hogy az autó alacsony fogyasztása alacsony szén-dioxid-kibocsátást is jelent: a 85 g/km-es érték jóval az előírt átlag alatt van, így néhány ilyen autó eladása lehetővé teszi, hogy egy-egy nagy fogyasztású, benzines modellt is forgalomba helyezzenek Európában.
Az A3 1.6 TDI Ultra, amely három- és ötajtós karosszériával egyaránt elérhető lesz, 25 200 eurós alapáron kerül a német Audi kereskedésekbe, de egész Európában elérhető lesz. Később állítólag nem csak dízelmotorral, de TFSI turbómotorral is készülnek hasonló módon csökkentett fogyasztású Audi Ultra típusok.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
