Amerikai Ferrari – durvább, mint az olasz?
A texasi Hennessey szinte mindenből képes és hajlandó még nagyobb teljesítményt kihozni. Már készült náluk ezer lóerős Dodge Viper és hasonlóan erős Corvette, de a Lotus Elise és egy amerikai V8-as összeházasításából született szupersportkocsi, a Venom is az ő kezükhöz tapad. Most az utolsó nagyobb mennyiségben gyártott középmotoros Ferrari, a 458 Italia került a kezük közé, és ha már arra járt, tettek a motorjára két turbófeltöltőt.
A 4,5 literes Ferrari motort persze nem könnyű tovább tuningolni. Eleve 570 lóerős, amit 12,5:1 sűrítésű hengerekkel értek el a gyáriak, így a Hennessey sem tekerhette túl magasra a turbónyomást: a két feltöltő maximum 0,48 bar túlnyomással dolgozik. A csúcsteljesítmény így 738 lóerőre nőtt, ami papíron ugyan nem sok, de a feltöltés hatása így is érezhető, hisz a 720 Nm-es csúcsnyomaték jóval alacsonyabb fordulatszám mellett rendelkezésre áll. Ez az autó temperamentumán is meglátszik: 2,8 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t – ugyanerre a gyári változat 3,4 másodperc alatt képes – és 10,5 másodperc alatt futja a negyed mérföldet.
Ezek alapján a Hennessey tuningolta 458-as gyorsabb bármelyik, ma kapható utcai Ferrarinál, sőt, talán még a LaFerrarit is meg lehet izzasztani vele, annak ellenére, hogy ahhoz – vagy akár az F12-eshez – képest filléres technika. Ez persze nézőpont kérdése, hisz az alapcsomag is 60 ezer dollárba kerül, igaz, ebben a motortuningon felül állítható KW sportfutómű, karbonszálas elemekkel kivitelezett optikai tuning, hatékonyabb fékrendszer és 20 hüvelykes, kifejezetten a Hennessey Ferrari számára gyártott fekete felnigarnitúra is benne van.