A Ferrari 458 Italiát nem véletlenül tartják sokan az egyik legjobb utcai sportkocsinak: hangja és formája gyönyörű, emellett izgalmas, nem mindennapi vezetési élményt is nyújt. Az 570 lovas sportautó a számok terén mégis alulmaradt a 625 lóerős McLaren MP4-12C-vel szemben, és bár az amerikai Hennessey tuningcég két turbófeltöltő segítségével 738 lóerőt is ki tudott csalogatni a 4,5 literes motorból, most a gyáriak bizonyították: ők is fel tudják hergelni a 458-ast.
Bár a 458 Speciale fejlesztései során túl sok mozgásterük már nekik sem volt, így is sikerült 605 lovasra hizlalni a V8-ast, mely így a Ferrari történetének legerősebb utcai nyolchengerese lett. A Speciale ráadásul 90 kilogrammal könnyebb (1290 kg) is lett a 458 Italiánál, így egy lóerőre 2,42 helyett csupán 2,13 kiló jut. Maximális nyomatéka 540 newtonméter. Az erő- és súlykülönbség a gyorsulásban is mérhető, hiszen az Italiához képest négy tizeddel hamarabb, mindössze három másodperc alatt éri el a 100 km/h-t a Speciale.
Az olasz gyártó az SSC (Side Slip angle Control) rendszerrel próbálja elkerülni, hogy a brutális erejű sportkocsit gazdája egy tempósabb kanyarban pillanatok alatt eldobja. Az SSC az autó megfarolásakor elemzi a csúszás mértékét, és a nyomaték optimálisabb elosztásával próbál korrigálni. Az autót persze a fioranói tesztpályán is megkergették, 1:23.5-ös ideje csupán egy fél másodperccel marad el a V12-es F12 Berlinettáétól, és másféllel gyorsabb a 458 Italiánál.
A Ferrari a jövő hónapban megnyíló Frankfurti Autószalonon mutatja be hivatalosan a 458 Specialét a nagyközönség előtt, ezzel a 458-kínálat az Italiával és a Spiderrel együtt már háromtagú lesz. Addig is, ha kíváncsi, hogy tetszett Csikós Zsoltnak és Vályi Istvánnak a 458 Italia, tessék: