Két új 3-as variánssal is készül a Mazda a Tokiói Autószalonra: egy hibriddel és egy sűrített földgázzal működővel. Utóbbi egyelőre csak tanulmány.
A Mazdánál hagyománya van a széllel szembe fordulásnak, ennek legfrissebb bizonyítéka a Skyactiv filozófia. A szokatlanul nagy sűrítési aránnyal működő, turbótlan benzinesek és a meglepően kis kompresszióviszonnyal üzemelő dízelek mellé most két új motorvariáns érkezik a Mazda 3-asba, amelyek inkább megfelelnek a mai trendeknek.
Kizárólag a japán piacnak szánják a hibrid változatot, amelynél a kétliteres, benzines Skyactiv motor átalakított változata mellé egy villanymotort építenek. Szintén a Skyactiv G motorral készül a sűrített földgázzal, CNG-vel és benzinnel egyaránt használható Mazda 3, amely hivatalosan egyelőre tanulmányautó, de nyilván nincs akadálya, hogy sorozatba kerüljön - talán csak a csomagteret elrabló óriási gáztartálynak kellene jobb helyet találni.
A CNG-s változatnak elvileg 20%-kal kisebb lehet a szén-dioxid-kibocsátása, ami fontos tényező a világszerte szigorodó szabályozások miatt. A földgázos közlekedés pedig az egyik legreálisabb környezetkímélő alternatív megoldás középtávon - a Mazda szerint egyre nagyobb teret nyernek majd a közeljövőben.