Mostanában ugyan ritkán találkozunk az Opel nevével a versenypályákon, de az OPC részlegnél most mégis olyan Astra változatot készített, amely látszólag akár versenykocsinak is beválna.
Az Extreme az Astra OPC alaposan átdolgozott változata. A tető és a motorháztető is karbonszálas műanyagból készült, sőt, a felnik is, a kerekek körüli lemezeket viszont alumíniumból gyártották. Az összes súlymegtakarítás mintegy 100 kilogramm, amiből csak a kerekek 20 kilogrammot tesznek ki. A 2 literes turbómotor teljesítményét is tovább növelték, bár titokzatosan csak annyit árultak el, hogy több mint 300 lóerőt adhat le az Extreme motorja. Az alacsonyabb tömeg és az erősebb motor hatása meg is látszik a dinamikán: a gyorsulás 5,9 másodpercre javult 0-ról 100 km/h-ra, a sebességkorlátozó elektronikát viszont bent hagyták, így a végsebesség itt is 250 km/h.
Ha a gyorsulás javulása nem is áll arányban a felhajtással – 0,1 másodperc különbséget senki nem fog észrevenni – a becsövezett, kagylóüléses belső, az OPC-éinél is feltűnőbb légterelők, a hatásosabb fékrendszer és az áthangolt futómű miatt az Extreme mégis nagyobb vezetési élvezetet ígér.
A változat elsődleges célja persze az, hogy felhívja a figyelmet az OPC részleg képességeire a Genfi Autószalonon, de azt mondják, egy kisebb sorozat legyártását is fontolgatják azok számára, akik szívesen kifizetik a többletköltséget a legjobb Astra változatért.