Ennyire durva is lehet egy magyar Audi
Eddig is tudtuk, hogy a turbófeltöltő csodákra képes, de literenként 210 lóerő egy utcainak tűnő autó motorjából azért elég vadul hangzik. Pedig a TT Quattro Sport Conceptbe épp ilyen motor került.
Aki egy kicsit ismeri a hátteret, az persze nem fog meglepődni: a VW motorfejlesztési részlege nemrég leszerződtette Fritz Eichlert, aki korábban már fejlesztett 360 lovas utcai kétliterest a Mercedesnek. A TT alapú tanulmány 420 lovas kétliterese mögött is őt sejthetjük. A legerősebb, Genfben kiállított TT tanulmány persze nem csak a motorjától érdekes: kapott egy meglehetősen a drasztikus aerodinamikai csomagot, nagy első légbeömlőkkel, magas hátsó szárnnyal és hatalmas karbonszálas diffúzorral. A teljes tömege csupán 1,34 tonna, annak ellenére, hogy a meglepően erős kétlitereshez öszkerék-hajtás kapcsolódik, így nem meglepő, hogy akár 3,7 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t. Ez pedig még manapság is csak a legdrágább szupersportkocsikra jellemző adat – az R8 alapváltozata 430 lóerővel ennél majdnem egy másodperccel lassabban képes ugyanerre.
A tanulmány persze alig több, mint egy szép ígéret – hogy lesz-e hasonlóan erős változat a Győrben gyártott kupéból, akár ezzel a kétliteressel, akár az előző TT-RS öthengeresével, azt egyelőre legfeljebb találgatni tudjuk. Az is lehetséges, hogy ez a tanulmány később színesebb ruhában, a versenypályán tűnik majd fel. Az Audi viszont elérte vele a célját: megmutatta, hogy a TT nem csak afféle butikosné-sportkocsinak lehet jó, de némi átalakítással akár kategóriákkal feljebb is megállhatja a helyét. A számok szintjén legalábbis biztosan.