A Porsche vizsgálata állítólag fényt derített a hibára – egy nagy terhelés alatt álló csavarkötés miatt mentek tönkre sorban a leghegyesebb 911-esek.
A megoldás a vásárlók szempontjából egyszerű: a Porsche az összes új generációs 911 GT3-asban motort cserél. Ha minden igaz, utána már nem lesz ok az aggodalomra – az új hathengeresek már hiba nélkül teszik a dolgukat. A gyáriak a nagy nyilvánosság előtt ugyan nem kommentálták az esetet – hisz próbálják a kínos esetet minél csendesebben elintézni – de a tulajdonosoknak küldött levélben részletezik a problémát, egy ilyen pedig kikerült az internetre, a GT3 tulajdonosok egyik fórumára. Eszerint a hajtórúd alsó és felső felét összetartó csavarkötések voltak hajlamosak kilazulni. Ennek következtében a forgattyúház károsodhatott jelentős mértékben.
A levél szerint már tesztelik az új rögzítési megoldást, és miután ezzel végeztek, új motorokat építenek a visszahívott GT3-asokba. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a forgalmazás leállítása előtt eladott 785 ilyen jármű mindegyike új motort kap, de erre biztosan várni kell még néhány hetet, vagy akár hónapot. Miután az első meghibásodott, illetve leégett autókról megérkeztek a hírek, a Porsche arra kérte az összes tulajdonost, hogy ne használják az autóikat, majd a legközelebbi szervizközpontba szállították az összes érintett gépet.