Bár Európában nem aratott nagy sikert, a Nissan Murano egyes piacokon igazán kelendő – és ez alighanem a harmadik generációval sem változik. A japánok ha lehet, még agresszívebb formát rajzoltak a nagydarab terepjárónak, ám a méretei és a funkcionalitása maradt a régi.
Ha létezik olyan jelző, hogy túltervezett – mint a letisztult, egyszerű formaterv ellentéte – az új Nissan Muranóra biztosan illik. Az ötajtós szabadidő-autón nem találni két párhuzamos vonalat, de egyeneset se nagyon. Az övvonal vaskos, éles, meredeken emelkedő kitüremkedés, amely az első sárvédő-domborításből nő ki. Alatta, a hátsó kerekek felett még masszívabb domborulatokat találunk. Hátul a Juke-éhoz hasonló trapézforma köszön vissza, az orron pedig a furcsa, szarvacskás fényszórók és a vaskos V alakú hűtőrács-dísz dominál. Az összhatás mégsem rossz, sőt, az előző generációnál sokkal agresszívabb, tudatosabb az új Murano formaterve.
Műszaki szempontból ugyanakkor nem hoz újdonságot. Továbbra is egyetlen változat készül, 3,5 literes V6-os motorral és fokozatmentes Xtronic sebességváltóval. Ez nemigen tér el az előző generáció hajtásláncától, de nincs is rá szükség, hisz a típus legfontosabb piacán, Észak-Amerikában eddig is szerették ezt a kombinációt. Elődjéhez hasonlóan valószínűleg ez a Murano is kapható lesz Európában, az viszont kevéssé valószínű, hogy készülne belőle az itteni piacra optimalizált, dízelmotoros, kéziváltós kivitel.
Nyilván az sem véletlen, hogy a bemutatót a New York Auto Show-n tartják, hisz igazi slágertermék egyértelműen az Egyesült Államokban válhat a típusból.