Az idén hatalmas tűzijátékot tartott a Peugeot-Citroen Kínában. Ez nem véletlen, hisz a cél az, hogy ezen a piacon megháromszorozzák az eladásaikat a következő években, és az újdonságokat látva ez a törekvés nem is feltétlen reménytelen.
A modelleső egyik legfontosabb cseppje a Peugeot 408-as. Ezzel a típusszámmal néhány éve már találkozhattunk, ez most mégis egy egészen új modell. Az előd az első generációs 308-as nyújtott tengelytávú, lépcsős hátú változata volt, a most bemutatkozó új változat viszont az európai Év Autóján, az új 308-ason alapul. A formaterven látszik, hogy a 408-as nem valami utólagos áttervezés eredménye – legalábbis a jó arányú karosszéria erre utal.
Amíg a 308-ast Európában legfeljebb átlagautónak neveznénk, addig a 408-as Kínában nem lesz olcsó modell. Ennek megfelelően elég erős motorokkal készül majd – úgy néz ki, az Európában lassan kifutó 1,6 literes négyhengereseket a kínai Dongfeng gyárthatja majd tovább. Az alapkivitelbe 120 lóerős szívómotort, a csúcsváltozatba pedig ugyanennek a blokknak a turbós, 163 lóerős változatát építik. Ezen felül lesz egy harmadik kivitel is, régi vágású 1,8 literes, 140 lóerős motorral.
Nem kizárt, hogy a 408-as Európában is felbukkan majd, igaz, valószínűbb, hogy nálunk egy rövidebb változatot kínálnak majd 308 Sedan néven, és teljesen más motorokkal, a kivételesen nagy hátsó lábtér pedig megmarad a kínai kivitel kiváltságának.