A BMW jelentette be először a luxusautó-gyártók közül, hogy kisebb méretű alapmodelljeibe a jövőben háromhengeres motorokat épít, de úgy tűnik, mégis az Audinál valósulhat meg először a váltás. A vezérigazgató szerint hamarosan háromhengeres motorokkal kezdik gyártani az A1-es és az A3-as olcsóbb változatait.

„Ezek a modellek a jövőben háromhengeres alapmotorokkal készülnek majd, ez már egészen biztos. Ez a megoldás jó karakterű, könnyen vezethető, nyomatékos autókat eredményez majd.” - fogalmazott Rupert Stadler, az Audi vezetője, és azt is megerősítette, hogy először az A1-es motorválasztékát szabják át. Ugyanakkor egyértelművé tette, hogy a nagyobb, drágább modellekben nem terveznek hasonló változtatásokat. „Egyelőre csak a belépőmodellek kapnak ilyen motorokat. Egyelőre nem egyértelmű, hogy a piac hogyan fogadja majd a háromhengeres technika térhódítását – a folytatás elsősorban ettől függ. Tíz-tizenöt éve még nem lehetett labdába rúgni hathengeres nélkül, ma pedig már a négyhengeres motorok is elegendőek. Nem tudhatjuk, hogy mit hoz a jövő ilyen szempontból.”
A lépés nem igazán meglepő, ha azt nézzük, hogy az Audi A1-essel közös alapokra épülő VW Polo motorválasztékát a közelmúltban cserélték le: az összes négyhengeres szívómotort háromhengeresekkel cserélték le, és az 1,6 literes négyhengeres dízel helyét is azonos teljesítményű 1,4 literes háromhengeres vette át. A vadiúj, ezres, turbós háromhengeres a maga 90 lóerejével akár az Audi A1-esbe is bekerülhet, bár valószínűbb, hogy a prémium-márka számára erősebb változat készül.
A sietős motorcsere oka egyébként nem a vásárlói igények változása, sokkal inkább az, hogy a kisebb hengerűrtartalmú motorokkal alacsonyabb elméleti fogyasztás érhető el. A névleges átlagfogyasztás pedig most már a gyártók zsebére megy Európában, amióta az EU komoly bírságot vet ki, ha egy gyártó összes, az Unióban eladott autójának szén-dioxid-kibocsátási átlaga – ami egyenesen arányos a fogyasztási átlaggal – meghaladja a 125 g/km-t.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
