Az Audi is három hengerre vált

2014.04.25. 11:47

A BMW jelentette be először a luxusautó-gyártók közül, hogy kisebb méretű alapmodelljeibe a jövőben háromhengeres motorokat épít, de úgy tűnik, mégis az Audinál valósulhat meg először a váltás. A vezérigazgató szerint hamarosan háromhengeres motorokkal kezdik gyártani az A1-es és az A3-as olcsóbb változatait.

„Ezek a modellek a jövőben háromhengeres alapmotorokkal készülnek majd, ez már egészen biztos. Ez a megoldás jó karakterű, könnyen vezethető, nyomatékos autókat eredményez majd.” - fogalmazott Rupert Stadler, az Audi vezetője, és azt is megerősítette, hogy először az A1-es motorválasztékát szabják át. Ugyanakkor egyértelművé tette, hogy a nagyobb, drágább modellekben nem terveznek hasonló változtatásokat. „Egyelőre csak a belépőmodellek kapnak ilyen motorokat. Egyelőre nem egyértelmű, hogy a piac hogyan fogadja majd a háromhengeres technika térhódítását – a folytatás elsősorban ettől függ. Tíz-tizenöt éve még nem lehetett labdába rúgni hathengeres nélkül, ma pedig már a négyhengeres motorok is elegendőek. Nem tudhatjuk, hogy mit hoz a jövő ilyen szempontból.”

A lépés nem igazán meglepő, ha azt nézzük, hogy az Audi A1-essel közös alapokra épülő VW Polo motorválasztékát a közelmúltban cserélték le: az összes négyhengeres szívómotort háromhengeresekkel cserélték le, és az 1,6 literes négyhengeres dízel helyét is azonos teljesítményű 1,4 literes háromhengeres vette át. A vadiúj, ezres, turbós háromhengeres a maga 90 lóerejével akár az Audi A1-esbe is bekerülhet, bár valószínűbb, hogy a prémium-márka számára erősebb változat készül.

A sietős motorcsere oka egyébként nem a vásárlói igények változása, sokkal inkább az, hogy a kisebb hengerűrtartalmú motorokkal alacsonyabb elméleti fogyasztás érhető el. A névleges átlagfogyasztás pedig most már a gyártók zsebére megy Európában, amióta az EU komoly bírságot vet ki, ha egy gyártó összes, az Unióban eladott autójának szén-dioxid-kibocsátási átlaga – ami egyenesen arányos a fogyasztási átlaggal – meghaladja a 125 g/km-t.