A napokban szerezte vissza a fronthajtású szériamodellek körrekodját a Renault Mégane RS Trophy-R a Seat Leno Cupra 280-tól, de a spanyol gyártó szerint nem egész tisztességes módszerekkel, hisz a használhatóság rovására könnyítettek az autón.
„Igen, a Renault szerezte meg a rekordot, de az ő autójuk nagyon eltér a mienktől. Ha mi is eltávolítanánk azokat az alkatrészeket, amiket ők, simán verhetnénk őket.” - mondja Sven Schawe, a Leon futómű-fejlesztési menedzsere. Bizonyos szemszögből igaza is van, hisz a Mégane RS Trophy-R egy kibelezett Trophy: azzal, hogy kidobták belőle a hátsó ülést és a rádiót, illetve elöl is két, nagyon könnyű versenyülést helyeztek el, vagy 100 kg-ot spóroltak. És annak érdekében, hogy ezt a változatot is sorozatgyártmánynak hívhassák, gyártanak majd belőle 250 példányt.
Ugyanakkor persze a Seat sem teljesen ártatlan, hisz ők is egy különleges sportcsomagot alkalmaztak, hogy felgyorsítsák a Cupra 280-at a Nürburgringen. Ebben könnyebb, nagyobb átmérőjű felniket, tapadósabb gumikat és Brembo fékeket kínálnak – csupa olyasmit, amire versenypályán nagy szükség van, közúton viszont vagy feleslegesek, vagy – mint a nagy felnik – kifejezetten ártanak a menetkomfortnak.
A spanyol gyártó vezetése egyelőre nem döntött arról, hogy folytatják-e a versengést a leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériamodell címért, de Schawe szerint a folytatás nem a lehetőségeiken múlik: simán készítenek szélsőségesebb pályaautót a Leon Cuprából, ha kell, és gond nékül legyőzik a Renault-t, ha szükséges. A cégvezetés bizonytalansága érthető, hisz ha most nem lépnek, azzal beismerték, hogy a Renault győzött, és ez nem jó üzenet a külvilág felé. Ha viszont készítenek egy 250 példányos, igazán szélsőségesen sportos sorozatot a Cuprából, az nyilván jelentős befektetést igényel majd, márpedig a Seat szénája mostanság nem áll jól – nemigen szórhatják a pénzt, miközben típusaik a fejlesztésükre fordított összeget sem igazán hozzák vissza.