Szokatlanul sokat várt a Mercedes a C osztály sportváltozatainak bemutatásával, de ez nem véletlen. Itt is ugyanazt a vadiúj, négyliteres V8-ast használják, amelyet az AMG GT-ben is, és úgy tűnik, a sportkocsiban szerették volna leleplezni az új nyolchengerest.

Természetesen már a C63 AMG, a gyengébb változat is brutális: ebbe az új motor 476 lóerős, és 650 Nm csúcsnyomatékú változatát építik, és már ez is úgy gyorsul, mint néhány éve egy belépőszintű szupersportkocsi. A 4,2 másodperc 0-ról 100 km/h-ra lélegzetelállító érték, különösen egy ekkora szedántól, de ez még nem a csúcs. Azt ugyanis C63 AMG S-nek hívják, és az erősebbik négyliteres kerül bele, 510 lóerővel. Ez a változat 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, ami pontosan megegyezik a BMW M4-es eredményével. A végsebesség mindkét változat esetében 250 km/h az elektronikus korlátozásnak köszönhetően, bár valószínű, hogy a gyengébb változat is simán átléphetné a 300 km/h-t pusztán a teljesítménye alapján.
Mindkét változat az AMG hétfokozatú Speedshift váltóját kapja meg, amely villámgyors váltásokat tesz lehetővé. Emellett a csomag része a Ride Control sportfutómű három lépcsőben állítható csillapítással, a 360 mm-es első és 330 mm-es hátsó féktárcsák, a dinamikus motorfelfüggesztés és az elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű. Emellett persze kívülről is látványos változtatásokon esett át a C osztály az AMG munkája nyomán: nagy első légbeömlőket, a hátsó lökhárítóba látványos diffúzort, négy kipufogóvéget, oldalt látványos kötényezést és persze nagy felniken alacsony profilú abroncsokat visel. Jó AMG szokás szerint az összhatás feltűnő, de nem ízléstelenül hivalkodó.
Az első évben a típus kapható lesz Edition 1 kivitelben is, ami egy tovább díszített limitált kiadás, ezüst alapon grafitszürke díszítésekkel kívül, vörös díszítéssel a hűtőrácsban és a kormányív közepén, némi karbonszálas dekorral a műszerfalon, és egy csomó egyéb, hasonló aprósággal.
A C63 AMG bemutatóját a Párizsi Autószalonon tartják október első napjaiban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
