Újabb magyar Suzuki: a Vitara
A Suzuki jövő év elejétől két műszakban termeli az autókat, tudtuk meg a cég sajtósától, Ruska Viktóriától. Még nem publikus, hogy a Párizsban most bemutatott újdonságból, a Vitarából mennyi készül, de az biztos, hogy az esztergomi gyár akár évi 200 ezer autót is le tud gyártani.

Így 2015-re ismét három típust gyárt a Suzuki, de már nem ugyanaz a képlet, mint régen: az elavultnak számító SX4 és Splash gyártását már be is fejezték. Mindhárom aktuális esztergomi Suzuki-modellben szériafelszerelés lesz a hét légzsák és a stabilizáló elektronika, ezzel a japán márka már biztonság szempontjából sem kullog a konkurencia mögött.
Az új Vitara lesz a harmadik modell a Swift és az S-Cross mellett. A Vitara név nem új, korábban ezt a modellt kemény terepjáróként árulták, a mostani inkább a divatos szabadidő-autós trendet követi, nincs felezőváltója, meg kapcsolható összkerékhajtása. A Vitarába ugyanazt a 4x4-es rendszert szerelik, mint a mérsékelten népszerű S-Crossba: számítógéppel szabályzott, automatikusan kapcsolódó összkerékhajtást, amit szükség esetén a vezető Lock módba kapcsolhat, és kivergődhet vele a nyakig érő sárból, mintha csak differenciálzárak segítenék. Pedig nem, a számítógép a fékekkel játszva akadályozza meg a kerekek tehetetlen kipörgését. A többi 4x4-es üzemmód is felhasználóbarát, mint egy digitális fényképezőgép programjai: van teljesen automatikus működés, sport mód és hó program. Mi kell még?
Akármilyen hihetetlen első ránézésre, a Vitara kisebb, mint az S-Cross, illetve ha pontosak akarunk lenni, rövidebb: nincs négy méter húsz. Viszont magasabb, a hasa pedig 18,5 centivel van a talaj fölött, és picivel szélesebb is. Mindez nagyobbnak mutatja, márpedig a vevők ezt szeretik a hasonló autókban. Akiket csak ez érdekel, és a terepjáró képesség kevésbé, megvásárolhatják egyszerű elsőkerék-hajtásos kivitelben is, persze olcsóbban. Mint családi autó így is beválhat, mert az utastere tágas és a csomagtartója is elfogadható méretű, 375 literes.
Jelenleg még nem tudták megmondani az új típus árát, hiszen a szériagyártás 2015 elején indul, és ha már feltöltötték a készletet, indul a forgalmazás, várhatóan kora tavasszal. Hársfalvi János hazai marketingvezető azt mondta, mindenképpen szeretnének egy magyar piachoz igazított, olcsóbb fronthajtásos változatot is. Az S-Cross esetében is kevesebb mint 10 százalék a 4x4-es változatok aránya. A Vitaránál azért ennél többel számolnak, de mindenképp a fronthajtásos lesz a húzómodell.
Ami a motorokat illeti, a Suzuki érdekes módon a benzinesekre koncentrál, de azért lesz dízel is, hiszen Nyugat-Európában nagyon népszerű. Az alapmotor a gyártás kezdetén az S-Crossból már ismert 1,6 literes benzines lesz, 120 lóerős teljesítménnyel, ehhez ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata váltó választható. A későbbiekben tervezik egy 1,4 literes, turbós benzinmotor bevezetését is. A dízelmotort a Suzuki a Fiattól vásárolja, ez is 120 lóerős, és ezt is kínálják fronthajtásos és összkerekes hajtáslánccal.
A Vitara más területen is felveszi a tempót a konkurenciával, modern navigációt, radaros sebességtartó automatikát és radaros automatikus vészfékező rendszert is kínál, opcióként. Ezek nélkül ma már nem is lehet labdába rúgni Nyugat-Európában.
A gyár dolgozói létszáma nem változik az új modell bevezetésével: maradnak 3100-an. Jelenleg a próbagyártás zajlik Esztergomban, majd a karácsonyi leálláskor történnekaz átalakítások, amelyek a teljes sebességű szériagyártáshoz szükségesek. Még kérdés, hogy a 200 ezres kapacitásból mennyit tud kihasználni a Suzuki, de egy biztos: egyelőre a világ összes piacára, Latin-Amerikától Ausztráliáig innen szállítják majd a Vitarákat, ahogy az S-Crosst is. Ez azt jelenti, hogy hogy mintegy 50 ország piacán lesz jelen az új modell, a szám később növekedhet. A későbbiekre a Suzuki azt tervezi, hogy a Vitara gyártását beindítja Kínában is, de az még a jövő zenéje.
Az új pici Suzuki

Az esztergomi gyártású Splash megszűnésével a Suzukinak nem maradt igazán pici városi autója, ezért a Magyar Suzuki azon dolgozik, hogy 2015 első felében megjelenhessen itthon is új modelljük, a Celerio. Ezt Indiában gyártják, ugyanott, ahol a régi Maruti 800-asokat is. A Celerio lényegében ennek a modellnek a szellemi örököse, kis, háromhengeres, egyliteres motor hajtja, utasterében viszonylag jól el lehet férni, bár az ülései nem olyan magasak, mint a Splashben voltak. Érdekes módon a csomagtartója picivel nagyobb is, mint a hazai gyártású Swifté. Ára még nem ismert, de egy biztos: ha itthon is árulni fogják, nem lehet drágább a Swiftnél, amit most hárommilliós listaártól lehet hazavinni.
Érdekli a Párizsi Autószalon többi újdonsága is? Kattintson ide!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
