2014.10.02. 16:26 Módosítva: 2014.10.02. 21:39

A Suzuki jövő év elejétől két műszakban termeli az autókat, tudtuk meg a cég sajtósától, Ruska Viktóriától. Még nem publikus, hogy a Párizsban most bemutatott újdonságból, a Vitarából mennyi készül, de az biztos, hogy az esztergomi gyár akár évi 200 ezer autót is le tud gyártani.

Így 2015-re ismét három típust gyárt a Suzuki, de már nem ugyanaz a képlet, mint régen: az elavultnak számító SX4 és Splash gyártását már be is fejezték. Mindhárom aktuális esztergomi Suzuki-modellben szériafelszerelés lesz a hét légzsák és a stabilizáló elektronika, ezzel a japán márka már biztonság szempontjából sem kullog a konkurencia mögött.

Az új Vitara lesz a harmadik modell a Swift és az S-Cross mellett. A Vitara név nem új, korábban ezt a modellt kemény terepjáróként árulták, a mostani inkább a divatos szabadidő-autós trendet követi, nincs felezőváltója, meg kapcsolható összkerékhajtása. A Vitarába ugyanazt a 4x4-es rendszert szerelik, mint a mérsékelten népszerű S-Crossba: számítógéppel szabályzott, automatikusan kapcsolódó összkerékhajtást, amit szükség esetén a vezető Lock módba kapcsolhat, és kivergődhet vele a nyakig érő sárból, mintha csak differenciálzárak segítenék. Pedig nem, a számítógép a fékekkel játszva akadályozza meg a kerekek tehetetlen kipörgését. A többi 4x4-es üzemmód is felhasználóbarát, mint egy digitális fényképezőgép programjai: van teljesen automatikus működés, sport mód és hó program. Mi kell még?

Akármilyen hihetetlen első ránézésre, a Vitara kisebb, mint az S-Cross, illetve ha pontosak akarunk lenni, rövidebb: nincs négy méter húsz. Viszont magasabb, a hasa pedig 18,5 centivel van a talaj fölött, és picivel szélesebb is. Mindez nagyobbnak mutatja, márpedig a vevők ezt szeretik a hasonló autókban. Akiket csak ez érdekel, és a terepjáró képesség kevésbé, megvásárolhatják egyszerű elsőkerék-hajtásos kivitelben is, persze olcsóbban. Mint családi autó így is beválhat, mert az utastere tágas és a csomagtartója is elfogadható méretű, 375 literes.

Jelenleg még nem tudták megmondani az új típus árát, hiszen a szériagyártás 2015 elején indul, és ha már feltöltötték a készletet, indul a forgalmazás, várhatóan kora tavasszal. Hársfalvi János hazai marketingvezető azt mondta, mindenképpen szeretnének egy magyar piachoz igazított, olcsóbb fronthajtásos változatot is. Az S-Cross esetében is kevesebb mint 10 százalék a 4x4-es változatok aránya. A Vitaránál azért ennél többel számolnak, de mindenképp a fronthajtásos lesz a húzómodell.

Ami a motorokat illeti, a Suzuki érdekes módon a benzinesekre koncentrál, de azért lesz dízel is, hiszen Nyugat-Európában nagyon népszerű. Az alapmotor a gyártás kezdetén az S-Crossból már ismert 1,6 literes benzines lesz, 120 lóerős teljesítménnyel, ehhez ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata váltó választható. A későbbiekben tervezik egy 1,4 literes, turbós benzinmotor bevezetését is. A dízelmotort a Suzuki a Fiattól vásárolja, ez is 120 lóerős, és ezt is kínálják fronthajtásos és összkerekes hajtáslánccal.

A Vitara más területen is felveszi a tempót a konkurenciával, modern navigációt, radaros sebességtartó automatikát és radaros automatikus vészfékező rendszert is kínál, opcióként. Ezek nélkül ma már nem is lehet labdába rúgni Nyugat-Európában.

A gyár dolgozói létszáma nem változik az új modell bevezetésével: maradnak 3100-an. Jelenleg a próbagyártás zajlik Esztergomban, majd a karácsonyi leálláskor történnekaz átalakítások, amelyek a teljes sebességű szériagyártáshoz szükségesek. Még kérdés, hogy a 200 ezres kapacitásból mennyit tud kihasználni a Suzuki, de egy biztos: egyelőre a világ összes piacára, Latin-Amerikától Ausztráliáig innen szállítják majd a Vitarákat, ahogy az S-Crosst is. Ez azt jelenti, hogy hogy mintegy 50 ország piacán lesz jelen az új modell, a szám később növekedhet. A későbbiekre a Suzuki azt tervezi, hogy a Vitara gyártását beindítja Kínában is, de az még a jövő zenéje.

Az új pici Suzuki

Az esztergomi gyártású Splash megszűnésével a Suzukinak nem maradt igazán pici városi autója, ezért a Magyar Suzuki azon dolgozik, hogy 2015 első felében megjelenhessen itthon is új modelljük, a Celerio. Ezt Indiában gyártják, ugyanott, ahol a régi Maruti 800-asokat is. A Celerio lényegében ennek a modellnek a szellemi örököse, kis, háromhengeres, egyliteres motor hajtja, utasterében viszonylag jól el lehet férni, bár az ülései nem olyan magasak, mint a Splashben voltak. Érdekes módon a csomagtartója picivel nagyobb is, mint a hazai gyártású Swifté. Ára még nem ismert, de egy biztos: ha itthon is árulni fogják, nem lehet drágább a Swiftnél, amit most hárommilliós listaártól lehet hazavinni.

Érdekli a Párizsi Autószalon többi újdonsága is? Kattintson ide!

Az oldalról ajánljuk

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22