Milyen autót vesz, aki 15 millió eurót keres?
Nem tudom, mennyire kellett hátratekernie a 195 centiméter magas Zlatan Ibrahimovicnak új autója vezetőülését, hogy beférjen, de befért. Öt méterre álttam a jelenettől, és onnan úgy tűnt, elég rutinos a srác, ha autóba ülésről van szó. Az idén harmincharmadik évében járó focista idei fizetése 15 millió euró, mégsem a Bentley vagy a Mercedes standján lehetett vele találkozni, hanem a Volvónál. Ahol ő él, onnan nézve nem tűnik kézenfekvőnek bármilyen jármű, amit meg lehet kapni százezer euró alatt.

Az anyavállalatnak semmilyen reklámszerződése nincs Ibrával, a Paris Satint-Germain csatára viszont elégedett lehetett az eddig használt XC70-esével, mert most egy új XC90-et vásárolt helyette. A sztárfocista korábban szerepelt egy volvós reklámfilmben, melyben a kisebbik modellt hirdetik, de az állítólag nem központi projekt volt, vagyis az XC90 nem ajándék, pénzt adott érte, bár nyilván nem a listaárat.
A Volvo standja a legjobb az egész kiállításon, pedig a verseny kemény, hiszen a közönség figyelme tényleg mindent megér a gyártóknak. A szomszédos Renaultnál többszáz színváltó lampion hullámzik fel-le a plafonon, miközben az új Twingo színeit veszik fel, előre programozott koreográfia szerint. Ezt már láttuk Genfben is, ott is jó volt.
A svédek viszont tudják, hogy az embereknek egy órán belül tele van a töke a lampionokkal, reflektorokkal és fejgépekkel, mert azok úgy ontják a meleget lefelé, hogy a tömeg lassacskán összeolvad egyetlen masszává a jellemzően műanyagalapú járműiparral. A Volvo ezzel szemben az évszakok váltakozásairól vetít a fejek fölött, s közben a kivetítővel határolt stand vonalában lágy vízpermet hullik alá, hogy kicsit jobban érezze magát, aki ideér. A középen álló autó környékén néha (attól függően, hogy melyik évszaknál jár a vetítés) eső (videó itt), vagy műhó hullik (videó itt). Ez utóbbi szerintem amúgy fürdőhab, de még nem kóstoltam.
Az XC90-ről Csikós írt korábban részletesen, még nem látni az utcán, május környékén adják át majd az első példányokat. Annyira várják már az új nagy SUV-t a vásárlók, hogy állítólag el is fogyott már a Volvo alapításának évére emlékező 1927 darab First Edition kivitelű, tehát alaposan, az alapárhoz képest úgy tízmillió forintnyi kütyüvel felextrázott autó.
Ibra kocsija nem ilyen, hanem egy sima D5 dízel lesz. Az XC90 akkora durranás a több mint tíz éve bemutatott előd után, hogy szinte nem is látni mást a svédek standján, csak az új csúcsmodellt. A képen egy T8 nevű plug-in hibrid van, melynek összteljesítménye 400 lóerő. A hajtásláncon kívül nagyon érdekes az XC hátsó futóműve is, melyben nem hagyományos rugók vannak, hanem egyetlen keresztlaprugó, melyet speciális műanyagból készítenek. Helytakarékos, tartós, és bevált, a Chevy Corvettekben régóta ilyen van, sőt a 940-es Volvóban is ezt a megoldást alkalmazták annak idején. A Volvónak ez azért lehetett jó most, mert szoríthattak helyet hét teljes méretű ülésnek.
Magyarországon sem kell attól tartani, hogy nem válik az utcakép részévé a legnagyobb svéd autó, hiszen a First Editionből eddig tizenkilenc darabot rendeltek, egyenként huszonhárom millió forintért. Az élet szép.
Érdekli a Párizsi Autószalon többi újdonsága is? Kattintson ide!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
