Tavaly, a Párizsi Autószalonon mutatták be az új Suzuki Vitartát. Azt már akkor tudni lehetett, hogy az esztergomi üzemben fogják gyártani, ahol az aktuális Swiftet és az SX-4 S-Crosst is. A sorozatgyártást hivatalosan a mai nappal, március 5-ével indította el Orbán Viktor miniszterelnök. Nem hivatalosan a gyártás már jóval korábban megkezdődhetett, legalábbis a Vitartákkal megpakolt dunai uszályok erről árulkodnak.
Nem ez volt az első alkalom, hogy Orbán Viktor átadási ünnepségen vett részt Esztergomban, korábban a Wagon R+, a Swift és az SX-4 S-Cross modellekbe is ő ülhetett be elsőként. Nagy dolog ez a gyár életében, Osamu Suzuki, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója maga mutatta be az autót az anyósülésről a miniszterelnöknek. Persze érhető a kiemelt jelenlét a magyar kormány részéről is, 70 ezer Vitarát terveznek itt előállítani az első évben, igénybe véve 74 magyar kis- és középvállalat szolgáltatásait. Közvetve közel 30 ezer ember érintett a gyár működésében.

Az esztergomi gyárat az elmúlt huszonnégy év alatt két és fél milliónál több autó hagyta el, a japánok részéről megvan a bizalom a magyar piaccal szemben. Erre reagálva a miniszterelnök beszélt a régóta tervezett gyorsforgalmi útról, amely Esztergomot kötné össze az M1-es autópályával. Orbán Viktor azt mondta „van rá esély”, hogy az út elkészül a tervezett időpontra, 2018-ra, és ezért „óriási harcokat folytat a saját bürokráciánkkal”. A gyorsforgalmi nagy mértékben megkönnyítené az autógyár logisztikáját.
A Suzuki Vitara, az azonos nevet viselő előddel ellentétben nem klasszikus terepjáró, hanem kisebb méretű szabadidőautó. Ennek megfelelően olyan extrák is rendelhetőek hozzá, mint a radaros automata vészfék vagy az adaptív sebességtartó berendezés. 1,6 literes szívó benzines vagy turbós dízelmotorral szerelik, egyaránt 120 lóerővel. A beznines alapkivitel listaára 4 490 000 forint, de ez ne tévesszen meg senkit, a kereskedésekben mindenki számára elérhető kedvezménnyel 3 790 000-ért vihetjük haza. A hasonló jellegű Dacia Duster alapára, ugyanekkora hengerűrtartalmú benzinmotorral, klímával 3 150 000.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
