Kipróbálták a leggyorsabb autó páncélzatát
Az ember bele sem gondol, hogy milyen veszélyek leselkedhetnek egy hangsebesség felett száguldó szárazföldi járműre, illetve vezetőjére, pedig akad néhány. Itt a felverődő kavics sem csak a szélvédőre veszélyes, nem is beszélve egy anyaghiba esetleges hatására. A Bloodhound SSC tervezői azonban erre is gondoltak.
A legnagyobb problémát az okozhatná, ha a tömör fém kerekeket egy kő megsértené, amitől az a másodperc törtrésze alatt apró szilánkokra eshet szét. Egy ilyen eset elsősorban persze a kerék forgásának síkjában levő dolgokat veszélyezteti, de a két első kerék közt ülő pilóta sem volna biztonságban. Ezért kellett valami, ami felfogja az akár 1600 km/h-val a sofőr felé repülő fémdarabokat. El is készült a páncél-panel, amely mintegy kétujjnyi vastag, sűrű szövésű üvegszál-műgyanta kompozit, de valahogy tesztelni kellett, hogy megfelel-e a feladatra. Ezért rálőttek egy anyagvizsgálathoz használt ipari ágyúból egy 12,7 mm-es lövedéket, durván 3200 km/h sebességgel, olyan, viszonylag hegyes szögből, ahogyan a fémszilánkok jönnének a szétrepülő kerékből. A lemez simán elnyelte a lövedéket, ami arra utal, hogy alkalmas a pilóta védelmére.
Az 1600 km/h-s sebességi rekordot célzó a Bloodhound SSC fejlesztése évek óta folyik, de lassan a végéhez ér. A különleges járművel egy Eurojet EJ200 gázturbinás sugárhajtómű és egy folyékony hajtóanyagú rakéta gyorsítja, és csak ahhoz egy kompresszoros Jaguar V8-ast építettek bele, hogy a rakétahajtómű másodpercenként 40 litert szállító üzemanyag-pumpáját meghajtsa. A tervek szerint már az idén összeáll a rekordjármű, és az év második felében megpróbálják vele megdönteni az előző sebességi világrekordot, elérve az 1288 km/h, azaz 800 mérföld/óra sebességet, az 1000 mérföld/óra túllépésére pedig jövőre tesznek kísérletet, ha minden jól megy.