Tavaly ősszel még tanulmányként mutatták meg a Fabia harmadik generációjának versenyváltozatát, ám mostanra az FIA homologizációs eljárásán is átesett, így hamarosan találkozhatunk vele a világ raliversenyein.
Az alaposan kiszélesített és leültetett Fabia változat, amellyel az eddig használt S2000-es gépet váltja, ugyanúgy megvehető lesz a Skodától, mint az elődje, bár a pontos árat egyelőre nem ismerjük. Ám a típus műszaki értelemben nem állhat nagyon távol a VW Polo WRC-től, hisz ugyanúgy összkerék-hajtású, ugyanúgy 1,6 literes, turbós négyhengeres hajtja – a gyáriak szerint itt 265 lóerős a motor – és pontosan annyit nyom, amennyi a kategóriában a minimum: 1230 kilogrammot.
Azóta, hogy utoljára láttuk, a Škoda állítólag több mint tízezer kilométernyi teszten van túl a típus, így a Skodánál lényegében versenykésznek nyilvánították – már csak az a kérdés, hogy mikor kezd megjelenni a raliversenyeken.