Sokszor megkérdőjeleztük már az EuroNCAP eredeményeket, de most először tűnik úgy, hogy teljességgel félrevezető a pontozási rendszer. Egy olyan autó kapott öt csillagot, amely balesetkor veszélyesebbnek tűnik gyengébben szereplő vetélytársainál.

Az élen a Suzuki Vitara végzett, a nyilvánosságra hozott adatok szerint teljes joggal. A felnőttek passzív biztonságára 89, a gyerekekére 85, a gyalogosvédelemre 76, az aktív biztonságra 75%-ot kapott a magyar modell. Az alapfelszerelés része az automata vészfék, amiért plusz pontok jártak – jegyezzük meg, ez még lényeges lesz.
Szintén öt csillagot kapott a Renault Espace, amelyről azonban már nem feltétlenül mondhatjuk el, hogy biztonságos. A törésteszteken kiderült, hogy a műszerfal a jobb első utasnak komoly sérüléseket okozhat, a vezetőoldali ajtó pedig kinyílik ütközéskor. Ez 82%-os értékelést jelent – emellett 89%-ra értékelték a gyermekek passzív biztonságát, 70%-ra a gyalogosvédelmet és 80%-ra az aktív biztonsági felszereléseket, hisz az Espace drága autóként az összes vizsgált modell közül a legteljesebb felszereltséggel érkezik.
A Fiat 500X és a Mazda2 a két négycsillagos modell, mindkettő jobban szerepelt a törésteszteken az Espace-nál – mindkettő 86%-ot kapott – de mivel az automata vészfék nem alapáras tartozék, mindkettő 64%-kal végzett az aktív biztonság kategóriában – ami legalábbis furcsa. Ugyanis így előfordul, hogy az utasokat jobban védő modell kapja a kisebb pontszámot – ez pedig megtévesztő lehet a vásárlók számára. Ilyen alapon az is előfordulhat, hogy egy életveszélyes, de az EuroNCAP által hasznosnak gondolt elektronikus berendezésekkel teletömött modell kap magas pontszámot. Arról nem is beszélve, hogy az automata vészfék-rendszerek ma még nem olyan fejlettek, hogy ne okozhassanak veszélyhelyzetet azzal, hogy váratlanul beavatkoznak, meglepve a sofőrt – azaz biztonságos mivoltuk is erősen kérdéses.
Az egyik megoldás nyilván az lenne, ha nem csak az csillagokat néznék a vevők autóvásárláskor, hanem a részletes törésteszt-eredményeket is, de valószínű, hogy erre nem kerül sor – különösen ha az EuroNCAP ***** feliratot is csak valami prospektus sarkában látják. Ezt azonban kár feltételezni, hisz nagyon kevesen nézegetnek efféle tesztoldalakat részletesen. Így azonban csak egy következtetés adódik: az EuroNCAP eredményeket egyszerűen figyelmen kívül kell hagyni, hisz egyre kevesebb közük van az autók valóságos biztonsági szintjéhez.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
