A Funstar ugyan egész ügyes munka, és a Škodánál készült, szigorúan véve mégsem gyári autó. Egy csapat gyakornok dolgozta ki, és ha már ilyen jól sikerült, megmutatták.
A Škoda nem először mutatja meg, mit is faragott az azévi gyakornok-csapat: tavaly a Citigóból készült kabrió, az idén viszont a Fabia harmadik generációját alakíthatták át a gyakorlatukat töltő fiatalok. A koncepció ugyan egy kicsit zavaros, de ez nyilván annak köszönhető, hogy a Škoda gyárban előforduló alkatrészeket ugyan szabadon használhatták a tervezésnél, újakat készíteni viszont nemigen volt mód. Nyilván így lett a Fabiából pick-up, és nem valami látványosabb, mondjuk sportos kupé, hisz itt a karosszériát a vágások után egyszerű síklemezekkel egészíthették ki, anélkül, hogy a végeredmény borzasztó tákolmánynak tűnne.
Az azért így is látszik, hogy a gyakornokok valami sportosat szerettek volna – legalábbis erre utalnak a széles alufelnik, és az a tény, hogy az eredeti tervekben 1,8 literes turbómotor szerepelt. Ez ugyan nem fért el a Fabia orrában, ezért meg kellett elégedniük az 1,2 literes TSI motorral, de a motorháztetőn kialakított szellőzőnyílások és a jellegzetes fehér-szürke-neonzöld színkombináció is az egykori rali-Škodákat idézi. Belülre már csak néhány zöld betét került, és egy 1400 W-os hangrendszer.
Nyilván nem ez a legprofibb egyedileg átalakított Škoda a cég történetében, de ahhoz elég jónak ítélték a gyáriak, hogy ezt az autót is kiállítsák a Wörth-i tónál rendezett rendes éves VW-Audi-Seat-Skoda tuning-találkozón, ahová hagyományosan minden márka visz valami érdekeset.