Nem új ötlet, hogy kombiból építsen egy gyártó versenyautót – a Volvo és a Honda is lelőtte már az ötletet – de gyári raligépet még nem láttunk ilyen karosszériával. Persze lehet, hogy a Škodánál sem gondolják komolyan a dolgot.
A Fabia Combi R5 a WRC-khez legközelebb álló rali-kategória szabályai szerint épült, azaz már nincs sok köze az utcai modellhez. Bár teljesítmény-adatot egyelőre nem közölt a gyár, azt elárulták, hogy a kombi Fabia orrába 1,6 literes turbómotor került, amely ötfokozatú szekvenciális versenyváltón keresztül mind a négy kereket hajtja. A Fabiából már korábban bemutatták az R5-raliváltozatot, így a technika adott volt, a kombi karosszériába pedig valószínű, hogy csak a Wörtherseetreffen, a legnagyobb VW-Audi-Skoda-Seat tuningtalálkozó kedvéért építették be, hogy a Škoda is mutathasson valami érdekeset a márka rajongóinak.
A nagy tuning-találkozót a Wörth-i tó mellett május 13-tól 16-ig tartják, és addig valószínűleg minden, a Volkswagen csoporthoz tartozó márka mutat valami látványosat. Ám valószínű, hogy így sem a gyári autók jelentik majd a legnagyobb látványosságot – a tuningolt Audik és Volkswagenek közt mindig akadnak még durvábban átalakított gépek.