Bár a jelenlegi modell még a nagy-britanniai Solihullban készül, a következő Land Rover Defender gyártását Kelet- vagy Közép-Európába költöztetné a Jaguar-Land Rover csoport. A brit Financial Times napilap értesülései szerint négy ország van versenyben: Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia.
Sőt, egyes források azt is tudni vélik, hogy amennyiben hazánkat választják a beruházás helyszínéül, az új üzem minden bizonnyal Győr környékére épülhetne. Ott ugyanis az Audi kapcsán már kialakult a beszállítói hálózat, megfelelő lenne tehát az infrastruktúra egy autógyár számára. Az ügyben az Index a Külgazdasági és Külügyminisztériumot is megkereste, de megerősítést egyelőre nem kaptak, be kellett érni annyival, hogy a Jaguar-Land Rover anyavállalatával, a Tata-csoporttal több iparág tekintetében is tárgyalások zajlanak.
Szlovákiában Nyitra közelébe kerülhetne a gyár, a további két országgal kapcsolatban azonban még találgatások sem kerültek nyilvánosságra a pontos helyszínt illetően. A Tata-csoport nem titkolt célja egyébként az, hogy a három nagy német prémiummárkával, az Audival, a BMW-vel és a Mercedesszel versenyezzen, ehhez pedig komoly termelésnövekedésre van szükség. A kelet-európai gyártósorról ennek szellemében évente legalább 250 ezer autó gördülne le.
Az új Defender a DC100 tanulmányra épülhet majd. A prototípust 2016-ban mutatják meg a hírek szerint, a sorozatgyártás 2018-ban indulhatna meg. Akkorra kellene tehát elkészülnie az új gyárnak. Bár az eredeti tervek szerint idén év végén a kifutó modell gyártása leáll, a Tatánál mérlegelik annak a lehetőségét, hogy Indiában folytatnák a régi Defender gyártását.