A Citroën lemond legnagyobb találmányáról
Egyelőre nem hivatalosan, de több forrásból is azt hallottuk, hogy a Citroën valaha volt legjellegzetesebb műszaki megoldása, az 1954 óta tökéletesített hidropneumatikus rugózás a költségcsökkentés áldozata lesz. A cégvezetés szerint ugyanis helyettesíthető más megoldásokkal, és a hozzá szükséges alkatrészek fejlesztése és gyártása drága, különösen most, amikor a PSA csoport túlélése érdekében minden fillér elköltését meg kell gondolni.
A Citroën hidropneumatikus rugózása évtizedeken át a legolcsóbb, legkisebb helyigényű és legmegbízhatóbb ilyen típusú rendszer volt, de egyes vélemények szerint jelenleg már akad jobb, vagy legalábbis hasonlóan jó adaptív futómű. Ám a lényeg itt az, hogy a PSA szabadulna a fejlesztés és a gyártás költségeitől, azaz egy olyan rendszer, amelyet egy az egyben megvehetnek valamelyik beszállítótól, vonzóbb a számukra, mint a saját fejlesztésű. Ráadásul a hidrós C5-ösből – az utolsó típusváltozatból, amely még megkaphatja a Hydractive III+ jelzésű rendszert – éves szinten már kevesebb mint 10 ezer példányt adtak el.
A megtakarítás persze némi késéssel jelentkezne így is, hisz a meglevő Citroënek ellátásához az alkatrészeket egy darabig még gyártani kell. A Rolls-Royce is a franciáktól vásárolja légrugós futóműve egyes elemeit, így egy darabig még biztosan folytatni kell a gyártást a PSA normandiai alkatrész-gyárában. De később, amikor leállíthatják a gyártást, azzal tovább csökkenthetik a cég költségeit, amire most nagy szükség van.
A DS 5 bemutató kapcsán persze felmerült bennünk a kérdés, hogy lesznek-e még valaha kényelmes típusai a cégnek, vagy a továbbiakban a franciáktól is betonkemény luxusautókra számíthatunk. Csak remélni lehet, hogy tényleg megtalálják a hidrós futómű méltó utódját, és így a nagyszerű megoldás eltűnésével nem veszik el a puha rugózású, mégis stabil Citroënek, illetve DS-ek hagyománya.