Fékezőernyőt teszteltek a Jaguaron
A Jaguar komoly részt vállal abban, hogy a Bloodhound SSC valóban képes legyen jövőre rekordot dönteni. Most többek közt külön a fékezőernyő tesztelésére építettek át egy F-Type sportkocsit.
Egy széria sportkocsi persze aligha bírta volna el azt a terhelést, amit a 300 km/h-nál kinyíló fékezőernyő okoz, ezért a gyáriak alaposan megerősítették az autó vázszerkezetét. Került bele bukócső-rendszer, a hátsó ablak közepén átmenő cső amelybe az ernyőt hajtogathatják be, és egy masszív felfüggesztési pont az autó hátuljára, aminél fogva az ernyő lassíthatja a sportkocsit. A teszt értelme elsősorban persze az volt, hogy ellenőrizzék, az ernyő kioldórendszere megfelelően működik-e, a teljes, 1600 km/h-s tempónál való ellenőrzéshez egyelőre nincs megfelelő jármű.
Nem ez a Jaguar egyetlen hozzájárulása a jövőre tervezett rekordkísérlethez: készítettek már az F-Type alapjaira egy kísérő-mentőautót is, amely a rekordkísérlet után elsőként érhet oda a sugárhajtású járműhöz, illetve egy esetleges baleset során gyors reagálású elsősegély-járműként szolgálhat. Ha minden jól megy, a Bloodhound SSC már az idén elkészül, és megfuthatja első tesztjeit, az abszolút sebességi világrekordot pedig 2016-ban kísérlik meg 1600 km/h-ra javítani vele.