A Citroën terveiről Linda Jackson, a márka igazgatója beszélt, és olyasmit árult el, ami meglepő, ugyanakkor racionális érvek mentén érthető. A szikár tény az, hogy az egyre gyengébben szereplő C5-ös hamarosan eltűnik a kínálatból, és bár már fejlesztik az utódját, nem biztos, hogy Európában egyáltalán megéri rá elkölteni a piaci bevezetéshez szükséges összeget.
A francia márkának a Traction Avant 1934-es bemutatása óta mindig volt nagykocsi a kínálatában, de ez könnyen változhat, ha a Citroën követi a piac változásait és a cégcsoport célkitűzéseit. Egyrészt a Peugeot 508-as házon belül már jól kiszolgálja azokat, akik nagy szedánt vásárolnának, másrészt valószínű, hogy a luxusmárkának szánt DS kínálatában is felbukkan valami hasonló. Ráadásul a középkategória eladásai tovább csökkennek – 2011 óta bő egyharmadával vettek kevesebb ilyen autót – miután egyre többen vesznek hobbiterepjárót hagyományos közepes szedán helyett.
A C5-nek, amely állítólag a legutolsó hidropneumatikus rugózású Citroën, meg vannak számlálva a napjai: tavaly már csak 17 900 példány fogyott, ami 27%-os csökkentést jelent az előző évhez képest. Valószínű, hogy a Citroën a C5 helyett Európában egy nagyobb városi terepjárót mutatnak majd be a C4 Cactus könnyed stílusában, hiszen ettől érezhető növekedést várhatnak, szemben egy hagyományos szedánnal. Ugyanakkor Kínában nagy szükség van egy tágas, konzervatív négyajtósra – ezért készül el a C5 utódja, amelyet alighanem helyi partnerével, a Dongfenggel közösen fejleszt majd a Peugeot-Citroën.