Ilyen Golfot még nem láttál
Tudom, már rég az új Volkswagen Tiguanról kéne írnom, mert azt is itt mutatták be Frankfurtban, de mit tegyek, ha egyszer már a pavilon bejáratnál átestem egy jópofa autón. Még tavasszal, a Wörthi-tónál rendezett hagyományos márkatalálkozóra hozta ki a cég a legvadabb Golfot, mert minden ilyen találkozóra sütnek valami maradandót, hogy fenntartsák az érdeklődést.

Ezúttal nem a VW legerősebb W12-es motorját erőltették be a csomagtartóba és a hátsó ülések helyére, mert azt már eljátszották 2007-ben, az ötös Golf-alapú, farközépmotoros GTI W12-650-nel. A szénszálas karosszériával és a VW XL1-hez hasonló felnyíló ajtókkal épített egyedi Golf GTE Sport jóval kevesebb benzinből állítja elő a mutatványt mint hátborzongató elődje. Bár a Polo R WRC ralliautóból ismert 299 lóerős 1,6 literes TSI turbós benzinmotor került az orrába, van még tengelyenként egy villanymotorja is, amelyek egyenként 115 lóerőt és 270, illetve 330 newtonméter forgatónyomatékot produkálnak és egy hatfokozatú DSG versenyváltón keresztül jutnak az útra. Menet közben három átlátszó kijelzőt figyelhet a pilóta, melyek közül az egyiken az ideális kanyarív nyomvonalát is megjeleníti a számítógép és azt is, hogy hol kell fékezni, mikor kell kigyorsítani. Ezt főként gyors versenypályákon élvezheti a kiválasztott.
Aki kicsit is ismeri a hibridautók teljesítményszámításának logikáját, azt nyilván nem lepi meg, hogy ezeket a számokat nem lehet egyszerűen csak összeadni. A GTE Sportból 396 lóerőnyi összesített teljesítmény és 670 newtonmétet nyomaték jön ki ha GTE Sport módban hajtják, így 4,3 másodperc alatt gyorsul százig és 280 kilométeres sebességről nem gyorsul már tovább.
Az autó tisztán elektromos üzemmódban 50 kilométert képes megtenni, utána pedig akár konnektorról is újratölthető. Persze ez csak vicc, hiszen gyaníthatóan nulla és öt alkalom közt lesz valahol a GTE Sport bevetéseinek száma, mielőtt raktárba kerül.
Mégis feldob a tudat, hogy egyre több, nem szokványos, nagy motort a kisautóba jellegű ötlet születik és ezek egyre inkább működnek. A GTE Sport valószínűleg jobb autó, mint a W12-650 volt, de közös bennük, hogy ezt sosem dönthetjük majd el élőben. Van vége poén is, a sajtóanyag szerint ez a kocsi, a plug-in hibrid autók fogyasztásméréséhez bevezetett NEDC ciklus szerint csak két litert fogyaszt száz kilométerenként. Itt nyugodtan gondoljanak azokra a kilométerekre, amelyeket a Golf-szerű valami a kockás papíron és a mérnökök számítógépének monitorán tett meg.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
