Februárban írt ki pályázatot a US Postal Service (USPS) 257 millió dollár, körülbelül 70 milliárd forint értékben új járművek szállítására. A kiírásnak voltak érdekes követelményei: a fogyasztás csak egyszámjegyű lehetett, természetesen gallonban. Két légzsáknak, ABS-nek, biztonsági kamerának és pohártartónak is kellett lennie a pályázó járműben. Ez utóbbi két kritériummal egy sor, főleg amerikai gyártót sikerült is kizárni a versenyből. A legtöbb pontot azonban a legolcsóbb ajánlat kapta, az, aki negyedmilliárd dollár értékben a legtöbb járművet tudja szállítani. (Így jött ki végül a kicsit furcsának tűnő 9113 darab). Az állami cég tenderén a Ford indult a Transittal és a Transit Connecttel, a Navistar a Nissan NV-vel, valamint a Dodge a Fiat Ducato helyi megfelelőjével, a RAM Promaster 2500-zal.

A legjobb ajánlatot a Dodge adta be, így több mint 9000 RAM Promaster 2500-at szállíthatnak, ráadásul a 2016-os, faceliftes változatból. A Dodge-címkés kisáruszállítóban egy 3,6 literes V6-os benzines, 280 lóerős, 352 newtonméteres Pentastar motor dolgozik. Az autónak 900 kilogramm a teherbírása, ami bőven elég a kisebb csomagok és levelek kihordására. Egy jármű ára 28 117 dollár, ami nagyjából 7,5 millió forint, ebben az árban nincsenek még benne a postai feladatra való átalakítások, amik újabb 4000 dollárba kerülnek autóként. A Promasterekhez jár egy 36 000 mérföldes extra garancia is, ami azt jelenti, hogy nemcsak a Dodge-, de a magánműhelyekben is garanciálisan javíthatók a járművek.

Persze nem is az USA-ban lennénk, ha a közvélemény egy része nem óbégatna máris a beszerzés miatt. Sokan elkezdték temetni a híres amerikai postásautót, a Grumman LLV-t. A nemzeti érzelmű amerikai állampolgárokban az verte ki a biztosítékot, hogy egyre kevesebb jellegzetes egyesült államokbeli jármű maradt az utakon. Ráadásul a USPS bevallottan a Grumman LLV-k helyett vásárolta a Promastereket. Erre gyorsan felült a General Motors is és - igaz csak óvatosan, de - hangot adtak annak, hogy amerikai gyártó nem is tudott indulni a tenderen. Például ők, akik direkt a postának kezdtek el fejleszteni egy hibrid járművet. A tender második helyezettjéről, a Ford Transit LWB-ről valamiért jótékonyan megfeledkeztek a GM-nél.

A sajtóban való üzengetésnek nagy hagyománya van az USA-ban, így a USPS nem sokat késlekedett a válasszal. Először is a közvéleményt próbálták megnyugtatni, mondván, hogy a USPS majdnem 190 000 járművet üzemeltet, aminek 87 százaléka amerikai gyártmány. A Dodge RAM Promaster 2500 ízig-vérig amerikai autó, hiszen teljes egészében a michigani Auburn Hillsben gyártják. De nem kell aggódni a Grumman LLV-k miatt sem, hiszen a meglévő majd 100 000 darab túlnyomó részével még legalább 15 évig számolnak.
Nem maradt válasz nélkül a General Motors sem. A posta képviselője szerint nehéz olyan járművet választani, amit még senki sem látott, pláne úgy, hogy a gyártó el sem indult a pályázatukon. A USPS-nél fontos tényező volt az idő, ugyanis az elöregedett járműpark miatt jelenleg csak karbantartásra évente egymilliárd dollárt költenek és ez az összeg évről évre növekszik. Ezért olyan megoldást kell a régi járművek lecserélésénél előnyben részesíteniük, ahol az idő az egyik legfontosabb tényező. Egyébként is hamarosan újabb járműcserékre írnak ki pályázatokat, így a lehetőség minden gyártónak adott.

Az első Promaster 2500-asok még idén forgalomba állnak a USPS-nél, az utolsók pedig jövő év márciusban érkeznek. A tender opciója lehetőséget ad további 3340 jármű vásárlására is, de az opciót csak abban az esetben hívják le, ha jól szolgálnak új Dodge-ok a posta kötelekében.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
