Szövetkezik a Peugeot és a Tata?
Az Economic Times híre szerint a Peugeot-Citroën és a Tata tárgyalásai kezdenek komolyra fordulni. Már nem csak a Peugeot indiai gyártási terveiről beszélnek a felek, de szélesebb körű együttműködésről is szó esett.
A tárgyalások azzal kezdődtek, hogy a Peugeot kereste az indiai visszatérés lehetőségét. A cég 15 éve nincs jelen Inidiában, annak ellenére, hogy az egyre ígéretesebb piacnak tűnik. Ezért keresték meg a Tatát, amelynek bőségesen akad kihasználatlan autógyári kapacitása Indiában, például a Sanand üzemben, ahol a Nano gyártása folyik, az eredeti tervekben szereplőnél sokkal kisebb mennyiségben. A Peugeot állítólag a 208-as, a 308-as és a 3008-as indiai gyártását tervezi, eleinte viszonylag kis tételben, és ehhez a Tata megfelelő partner lehet.
Ugyanakkor az sem kizárt, hogy ennél sokkal komolyabb együttműködést is kialakíthat a két cég, pontosabban a Peugeot-Citroën, és a Tata európai leányvállalata, a Jaguar-Land Rover. Szó lehet közös motorfejlesztésről, de az sem kizárt, hogy a két cég felhasználná egymás platformjait. Konkrétumokról egyelőre nem tudunk, de a tárgyalások befejezéséig nem is valószínű, hogy bármelyik fél nyilatkozna.
A PSA és a Jaguar közt korábban volt némi kapcsolat a brit cég korábbi tulajdonosán, a Fordon keresztül, amely korábban közösen fejlesztett dízeleket a Peugeot-val. Így egyes Jaguar és Land Rover modellekben is felbukkant a PSA V6-os dízele. A franciák számára egyébként nem idegen az efféle együttműködés: kisautókat például a Toyotával fejlesztenek és gyártanak közösen, a BMW-vel benzinmotor-fejlesztésben működtek együtt korábban, az Opel és a kínai Dongfeng számára padlólemezt fejleszt a Peugeot, a Fiattal pedig a haszonjármű-piacon működik együtt. A Tata még 2007-ben szerezte meg partnerének a Fiatot, de az a kapcsolat 2012-ben megszakadt.