Nehezen érthető, hogy egy magas súlypontú, nehéz és rossz aerodinamikájú járművel miért akarna bárki sportos stílusban közlekedni, de az igény létezik. Bizonyíték erre például a BMW X5M vagy bármelyik AMG tuningos Mercedes szabadidő-autó: szép számban adják el ezeket az egész világon. Most a Nissan is készített egy efféle gépet, méghozzá legnagyobb terepjárójából, a Patrolból.
Az elsősorban Ausztráliában és a Közel-Keleten népszerű óriási, kényelmes modell már eddig is sokat vesztett elődei terepjáró képességeiből, ám a Nismo a maradékot is kiölte belőle. A masszív, 22 hüvelykes felnik, az alacsony profilú gumiabroncsok, a Bilstein sport-rugóstagok és a közvetlenre áttételezett kormánymű mind azt szolgálják, hogy jó úton gyorsabban lehessen elfordulni a Patrollal, amire felépítésénél fogva amúgy nem nagyon alkalmas. A motorhoz alig nyúltak – a gyárilag 400 lóerős, 5,6 literes V8-as teljesítményéhez további 28 lóerőt sikerült hozzáadni – de állítólag a teljesítmény növekedése a teljes fordulatszám-tartomány 70%-ában érezhető.
A Nissan nem titkolt célja, hogy német mintára szép lassan minden modelljéből elkészítse a Nismo változatot, függetlenül attól, hogy az adott típusnak hogy áll a sportos karakter. Valószínűleg ez is lesz a helyes döntés, hisz ha másutt nem is, a Patrol Nismo is biztosan népszerű lesz, ha másutt nem is, a Közel-Keleten biztos. Alighanem ezért döntöttek úgy, hogy a bemutatót is ott tartják, közelebbről Dubaiban, ahol a Patrol egyébként is mindennapos jelenség az utakon.