A középmotoros Ferrarikkal eddig is számolni kellett a versenypályákon, és úgy néz ki, a Ferrari nem szeretné feladni eddigi pozícióit. Ezért rögtön kétféle versenyautót is építettek a 488 GTB alapjaira, két különböző géposztály szabályainak megfelelően.
A versenyautók nagyon sok részletükben különböznek az utcai modelltől. Teljesen más orr-kialakítást kaptak nagyobb légterelővel és kisebb légbeömlőkkel, hátul pedig a magas, fix spoiler a leglátványosabb eltérés. Persze megvan bennük minden, amit a GTE és GT3 kategóriák szabályzata előír, és a motorjukat is módosítani kellett. A kötelező fojtások miatt mindkét autó gyengébb, mint az utcai változat, a 670 lóerős GTB. A GT3 a módosítatlan, 3902 köbcentis, ikerturbós motorból mintegy 550 lóerőt hoz ki, a GTE V8-asa pedig még ennél is kevesebbet, durván 485 lóerőt ad le, pedig ennek a hengerűrtartalmát is megnövelték, 3996 köbcentire.
A Ferrari 488 GTE Le Mans-ban fut majd, ahol a GTE osztály veszi át a GT1 és a GT2 kategóriák helyét, míg a GT3-assal a Blancpain Endurance Series és a Pirelli World Challenge futamain találkozhatunk majd. Ez utóbbi versenyeken egyébként manapság minden, magára valamit is adó sportkocsigyártó részt vesz, így a 488-asnak olyan ellenfelekkel szemben kell majd helyt állnia, mint az Audi R8, a McLaren 650S, az AMG GT vagy épp a Porsche 911-es, hogy csak néhányat említsünk.
A 488-assal szemben nagyok az elvárások. Elődje, a 458 Italia GT2 bemutatása óta minden évben begyűjtötte a kategória bajnoki címét az FIA World Endurance bajnokságán, és géposztályában kétszer győzött Le Mans-ban is, és a gyáriak nyilván bíznak benne, hogy a turbós modell hasonlóképp folytatja.