A rendőrség nálunk olyan, mint egy nagy autógyártó: szép lassan adagolja az információkat arról, ami a legjobban érdekli a gépkocsizó lakosságot. Négy részletben, két hónap alatt adták közre az új Közúti Közlekedési Ellenőrzőpontok adatait, így most már nemcsak a Totalcar Traffipax Térkép, de a hivatalos forrás is megerősíti: itt jövőre óriási kasza lesz.
Az Országos Rendőr-főkapitányság és néhány közlekedési ügyekben érintett hatóság közösen élvezi majd az országos kamerarendszer előnyeit. Az ARH Zrt.-től közbeszerzési pályázattal vásárolt, lézeres elven működő közlekedési ellenőrzőpontok mind a tizenkilenc magyar megyében felkerültek a helyükre. Amint korábbi cikkeinkben megírtuk, ezek a gyorshajtók kiszűrésén kívül más közlekedési szabálysértések ellen is bevethetők. Íme az ORFK honlapjáról származó összes térkép és helymeghatározás. Kattintással érhető el a galéria.
Lebuknak majd a tiltott helyen sávot váltók, az öv nélkül autózók, a kézzel telefonálók és azok is, akiknek lejárt a műszaki vizsga az autóján. A Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontok összesen 365 kamerából állnak és 132, baleseti szempontból kritikus helyen számíthatunk rájuk. Ezek lehetnek akár az autópályákon, például az M3-as és M7-es fővárosi be- és kivezető szakaszain, ahol sokan már letapossák a gázt, pedig sebességkorlátozás van érvényben, de több kisvárosból is kaptunk jelentést olvasóinktól és elég sok helyen a településhatárt jelző táblához közel szúrták ki a fordított L-alakú, vagy az út felett átívelő szerelvényhidakat.
A leggyakoribb baleseti ok a gyorshajtás, írja a rendőrség immár hagyományosan minden baleseti összesítésében, és mi mindig hozzátesszük, hogy az abszolút gyorshajtások a baleseteknek csak kis hányadát okozzák, a relatív gyorshajtásokat viszont nem szűri ki semmilyen kamera.
A rendőrség honlapján nem írják, hogy mikor élesítik a rendszert, de én január 1-re tippelnék, hiszen a tesztelés sokáig eltarthat és most nem bízhatják a véletlenre a sikert, mert alig egy éve eléggé sok panasz érkezett a 160 darab mobil sebességmérő megbízhatóságával kapcsolatban.
Az új VÉDA rendszer működéséről először, nem hivatalosan azok fognak értesülni, akinek autójában van legális lézerdetektor, mert az a kamerarendszer néhány tízméteres körzetében biztosan csipogni fog. Saját térképünket folyamatosan frissítjük, és azonnal jelentkezünk a témával, ha élesítik az új fix sebességmérőket.